حمایت والی سابق بلخ از سرکوب حامیان تیم انتخاباتی عبدالله در افغانستان

به گزارش علی آباد جدید، عطامحمد نور والی سابق بلخ در واکنش به تظاهرات تیم ثبات و همگرایی اظهارداشت: با توجه به اینکه نیروهای امنیتی افغان درگیر جنگ هستند بنابراین نباید درگیر مسائل مربوط به تظاهرات شوند در نتیجه آنها حق سرکوب معترضان را دارند.

حمایت والی سابق بلخ از سرکوب حامیان تیم انتخاباتی عبدالله در افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، پس از فراخوان تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی برای برگزاری تظاهرات سراسری برای مقابله با آنچه تقلب انتخاباتی خوانده می گردد، عطامحمد نور والی سابق بلخ توضیح داد که نیروهای امنیتی حق سرکوب معترضان را دارند.

نور در جلسه شورای همبستگی قوم ترکمن گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان درگیر جنگ هستند و در شرایط کنونی نباید وقت آن ها در کشمکش های داخلی ضایع گردد.

وی اضافه نمود که این نیروها در صورت برگزاری تظاهرات چند روزی مشغول معترضان و تجمعات اعتراض آمیز خواهند شد بنابراین در شرایط کنونی حق سرکوب معترضان را دارند.

لازم به ذکر است که پس از فراخوان تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله برای اعتراضات سراسری و تظاهرات ضد تقلب طرفداران این تیم صبح امروز در مناطق مختلفی از کابل تظاهرات را شروع کردند.

این تظاهرنمایندگان که در حمایت از تیم ثبات و همگرایی دست به اعتراض زده اند خواست خود را جدا شدن آرای پاک از ناپاک و باطل اعلام شدن 300 هزار رأی مورد اختلاف عنوان می نمایند.

والی سابق بلخ در حالی از سرکوب احتمالی معترضان حمایت می نماید که پیش از برگزاری انتخابات ششم مهرماه در اظهاراتی جنجالی هشدار داده بود که درصورت احتیاج و برای جلوگیری از روی کار آمدن دولتی برخاسته از تقلب به گروه طالبان خواهد پیوست.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 659

به "حمایت والی سابق بلخ از سرکوب حامیان تیم انتخاباتی عبدالله در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت والی سابق بلخ از سرکوب حامیان تیم انتخاباتی عبدالله در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید