حکایت عجیب سهمیه ای که به ثریا، دختر ایرانی رسید

به گزارش علی آباد جدید، خبرنگاران: ثریا آقایی مشهورترین دختر بدمینتون باز ایران است؛ او که در دهه اخیر همیشه کوشش نموده نماینده ایران در المپیک ها باشد، بدشانس بوده و هربار در حساس ترین زمان ممکن، مصدومیت سد راهش شده است. آخرین بار که مصدومیت امانش را برید و او رباط پاره کرد مربوط به همین چندماه قبل می گردد که فقط یک گام با کسب سهمیه المپیک توکیو فاصله داشت.

حکایت عجیب سهمیه ای که به ثریا، دختر ایرانی رسید

به گزارش خبرنگاران، آن مصدومیت دقیقا در آخرین ثانیه ها کاری کرد تا ثریا رقابت ها را از دست بدهد و با چشمانی گریان، با المپیک وداع کند. حالا، اما در اتفاقی که شبیه به معجزه برای او است، سهمیه المپیکی اش به وسیله رنکینگ حاصل شده و غیره منتظره ترین خبر را دریافت نموده است. اینکه چگونه این سهمیه غیره منتظره به دختر ایرانی رسیده است سوژه ای است که فریبا مددی نایب رئیس بانوان فدراسیون بدمینتون در مصاحبه با ایسنا به آن اشاره نموده است: ثریا در فهرست ذخیره ها برای کسب سهمیه المپیک نفر دوم بود. بازیکن فنلاند که در فهرست اصلی قرار داشت، انصراف داد بنابراین از فهرست انفرادی خارج شد. در فهرست ذخیره، نماینده مصر بالاتر از ثریا قرار داشت که او در میکس و دوبل سهمیه قاره آفریقا را گرفته بود و طبق مقررات هر بازیکن فقط در دو رویداد می تواند شرکت کند بنابراین او هم میکس و دوبل را انتخاب کرد و از فهرست انفرادی خارج شد. به این ترتیب فدراسیون جهانی بدمینتون در ایمیلی به ما بیان کرد که ثریا آقایی توانسته است به المپیک توکیو راه پیدا کند.

مددی با خوشحالی از این سهمیه غیرمنتظره تاکید نمود: واقعاً مانند معجزه بود و زمانی که با ثریا آقایی صحبت می کردم از این اتفاق اشک شوق می ریخت.

نایب رئیس بانوان فدراسیون در پاسخ به این پرسش که ثریا آقایی می تواند خودش را به المپیک برساند، گفت: پس از مصدومیتی که داشت بدنسازی انجام داد. برای لیگ تمریناتش را شروع نموده بود و اکنون هم در این فاصله، برنامه ریزی لازم را برای او انجام می دهیم تا بتواند با آمادگی در المپیک شرکت کند.

منبع: فرارو
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1837

به "حکایت عجیب سهمیه ای که به ثریا، دختر ایرانی رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکایت عجیب سهمیه ای که به ثریا، دختر ایرانی رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید