پیام یک ملی پوش به سرخ ها؛ اروپا نه پیراهن پرسپولیس را می خواهم

به گزارش علی آباد جدید، بازیکن سابق سرخ ها می گوید گرچه بارها گفته ام اما دوست دارم دوباره تکرار کنم که پرسپولیس در قلب من است.

پیام یک ملی پوش به سرخ ها؛ اروپا نه پیراهن پرسپولیس را می خواهم

به گزارش خبرنگاران تا پیش از بازگشت کی روش به فوتبال ایران، جایگاه شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی زادگان در قلب خط دفاعی تیم ملی، تضمین شده بود. آنها توانسته بودند با عملکرد بی نقص و مقتدرانه خود، دو بازیکن کلیدی اسکوچیچ برای خروج ایران از بحران مرحله مقدماتی جام جهانی باشند. اما با ورود کی روش همه چیز به یکباره تغییر کرد. به طوری که مربی پرتغالی تصمیم گرفت علاوه بر تغییر سیستم بازی تیم ملی، نفرات خط دفاعی را هم از بین بازیکنان مورد اعتمادش در گذشته انتخاب کند. گرچه کنعانی زادگان در دوران کی روش هم در تیم ملی حضور داشت اما این مربی پرتغالی ترجیح داد نفرات دیگری را در ترکیب تیم ملی در جام جهانی به میدان بفرستد تا شجاع خلیل زاده اصلا فرصت بازی پیدا ننموده و کنعانی زادگان نیز فقط در نیمه دوم بازی برابر انگلیس به میدان برود. با تمام اینها پس از پشت سر گذاشتن این روزهای ناامیدنماینده برای این دو بازیکن، چند ماه پس از جام جهانی دوباره روزگار بر وفق مراد آنها شده است؛ چراکه در اولین حضور رسمی امیر قلعه نویی روی نیمکت، این مربی بار دیگر به زوج پیروز تیم ملی در آستانه رقابت های جام ملت های آسیا، اعتماد نموده است. جدا از بحث تیم ملی برای کنعانی زادگان، مدافع اسبق پرسپولیس روزهای نسبتا خوبی را هم در الاهلی قطر پشت سرمی گذارد؛ چراکه او پنالتی زن اول تیمش در این فصل بوده و عملکرد پیروزی در خط دفاعی الاهلی داشته است. با مدافع کلیدی سابق سرخپوشان پیرامون مسائل مختلف گفت وگویی داشتیم که در ادامه می خوانید.

ابتدا درمورد شرایط خودتان و تیم فوتبال الاهلی قطر و لیگ این کشور برایمان صحبت کنید؟

لیگ قطر به علت تعداد زیاد علاقه مندان به این ورزش، سرمایه گذاری های کلان مالی و جذب بازیکنان اسمی باکیفیت، در چند سال گذشته پیشرفت بسیار زیادی داشته است. اما تیم الاهلی نسبت به فصل گذشته شرایط مناسبی نداشت و از لحاظ دفاع تیمی نیز عملکرد قابل قبولی را به نمایش نگذاشت. البته مصدومیت های متعدد برای بازیکنان مان به خصوص شجاع خلیل زاده هم خیلی در این امر نقش داشت. اما با این وجود همگی امیدوار هستیم که این فصل را به خوبی به اتمام برسانیم و برای فصل آینده با قدرت بیشتری به کارمان در لیگ ادامه دهیم. به هرحال حضور در قطر چالش بسیار بزرگی برای بازیکنان ایرانی است؛ چراکه به آنها کمک می نماید تا در فضایی تازه خودشان را محک زده و سطح فنی شان را بالاتر ببرند.

به جز شما، شجاع خلیل زاده همبازی سابق تان در پرسپولیس هم در الاهلی حضور دارد. بازی در کنار او آن هم در قامت لژیونر چگونه است؟

شجاع برای من علاوه بر یک همبازی و حریف تمرینی مثل یک برادر عزیز است. از اینکه در دوران فوتبالم توانستم در پرسپولیس، تیم ملی و حالا هم در الاهلی کنار او بازی کنم خیلی خرسند هستم. واقعا از بازی کردن کنار او لذت می برم به عنوان یک هم پستی خیلی از او یاد می گیرم. امیدوارم که هر دوی ما بتوانیم در لیگ قطر نماینده شایسته ای برای فوتبال کشورمان باشیم.

در این فصل عملکرد بسیار خوبی در تیم الاهلی قطر داشتید و پنالتی زن اول تیم تان بودید. در خصوص عملکرد فوق العاده ای که داشتید برایمان صحبت کنید.

مربی و مدیران باشگاه طی تمریناتی که انجام دادیم من را به عنوان پنالتی زن اول تیم انتخاب کردند. خیلی خرسندم که توانستم با عملکرد خوبم پاسخ اعتماد آنها را به درستی بدهم. به هرحال اعتماد کادرفنی تیم خیلی به من کمک کرد تا بتوانم به عنوان یک لژیونر سوای انجام مسئولیتم در خط دفاعی، گلزن خوبی هم برای الاهلی باشم.

اخیرا به وسیله امیر قلعه نویی به اردوی تیم ملی دعوت شدید، دوست دارم نظرتان در خصوص تغییرات نیمکت تیم ملی از جام جهانی تا به حال و همکاری با کادر تازه را بدانم؟

واقعا خیلی خرسندم که پس از مدت ها راهنمایی تیم ملی را به یک مربی ایرانی خوب سپرده اند. جدا از ارتباط محبت آمیز و نزدیکی که با آقای قلعه نویی دارم باید بگویم که او بدون شک یکی از باکیفیت ترین و کاربلدترین مربیان فوتبال ایران است. واقعا با وجود او به پیروزیت تیم ملی ایمان دارم ؛ چراکه قلعه نویی سال ها در سطح ملی و باشگاهی عملکرد فوق العاده ای داشته و رزومه قابل قبولی در فوتبال ایران از خود به جای گذاشته است. علاوه بر این او به خوبی می تواند تیم را جمع کند. برای امیرخان روی نیمکت تیم ملی آرزوی پیروزیت و سربلندی دارم .

با توجه به پیش رو داشتن رقابت های جام ملت های آسیا و با توجه به تجربه بالای بازیکنان چقدر امیدوار هستید که نتیجه مطلوبی در این رقابت ها با وجود کادرفنی ایرانی کسب کنیم؟

حقیقتا خیلی به پیروزیت تیم ملی در جام ملت های پیش رو امیدوار هستم. چون همان طور که قبل تر هم گفتم کادرفنی بسیار کاربلدی در حال حاضر راهنمایی تیم ملی را به عهده گرفته اند. علاوه بر این بیشتر بازیکنان ما نیز ضمن حضور در لیگ های معتبر خارجی از پتانسیل و تجربه بسیار بالایی هم برخوردار هستند. مهم تر از همه اینها اینکه تمامی نفرات تیم مثل همواره تا آخرین نفس برای خرسندی مردم ایران در زمین خواهند جنگید؛ چراکه برای ما هیچ چیز از خرسندی مردم عزیزمان مهم تر نیست.

تیم ملی ایران در رقابت های جام جهانی قطر متحمل شکست سنگینی مقابل انگلیس شد و علی رغم کوشش بسیار و حتی تغییر سرمربی در امر صعود ناکام ماند. دوست دارم در خصوص 3 ملاقات حساس ایران برایمان صحبت کنید؟

راستش را بخواهید همگی خیلی امید داشتیم که بتوانیم از مرحله گروهی صعود کنیم اما با وجود کوشش تمامی بچه ها این اتفاق رخ نداد. به نظرم با وجود اینکه ما در یکی از سخت ترین گروه های جام جهانی قرار داشتیم اگر بازیکنان در مقابل آمریکا کمی دقت بیشتری به خرج می دادند و شانس هم ما را کمک می کرد بدون شک می توانستیم این طلسم را شکسته و از مرحله گروهی بالا برویم ولی متاسفانه این اتفاق رخ نداد تا یک تاریخ سازی بزرگ را از دست بدهیم.

در حال حاضر پرسپولیس پس از پیروزی در دربی و تساوی سپاهان مقابل ملوان به صدر جدول لیگ برتر برگشته تا شانس اول قهرمانی لیگ باشد. شرایط تیم پرسپولیس را در این فصل چگونه ارزیابی می کنید؟

پرسپولیس زیر نظر یحیی گل محمدی همواره عملکرد خوبی داشته است؛ چراکه آقا یحیی به خوبی فرمول صدرنشینی و قهرمانی را از بر هستند. گرچه بارها گفته ام اما دوست دارم دوباره تکرار کنم که پرسپولیس در قلب من است. در حال حاضر تمامی بازی های تیم را درست مثل یک طرفدار متعصب با استرس و هیجان زیاد دنبال می کنم. آرزو دارم که تیم محبوبم در این چند هفته پایانی تمامی بازی هایش را با پیروزی پشت سربگذارد و در آخر فصل جام قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی را بالای سر ببرد؛ چراکه هیچ تیمی را به میزان پرسپولیس در فوتبال ایران شایسته قهرمانی نمی دانم.

از آنجایی که در زمان حضورتان در پرسپولیس دفاع بی نقص این تیم و عملکرد خوب شما منجر به کسب قهرمانی و نتایج قابل قبولی شد، عملکرد خط دفاع تیم را در این فصل چطور ارزیابی می کنید؟

به نظرم تیم پرسپولیس در ابتدای فصل به خوبی هرچه تمام تر بسته شد و با وجود کادرفنی باتجربه در تمامی بازی ها عملکرد قابل قبولی را هم به نمایش گذاشت. جدا از این، همه بازیکنان در خط دفاعی چه به صورت فردی و چه تیمی فوق العاده کار کردند و نتایج کسب شده این فصل، آمار بازیکنان و تیم گواه خوبی برای این قضیه است.

به بازگشت به پرسپولیس فکر می کنید؟ دل تان برای طرفداران تنگ نشده است؟

چرا خیلی زیاد. به هرحال پرسپولیس خانه من است. همان طور که گفتم تمامی بازی های تیم را با حساسیت بسیار زیاد دنبال می کنم. شدیدا دلتنگ طرفداران و تیم هستم. آنها همواره خیلی به من لطف داشتند و با حمایت هایشان من را شرمسار خودشان کردند. امیدوارم که به زودی دوباره افتخار پوشیدن پیراهن پرسپولیس و بازی کردن مقابل تماشاگران نصیبم گردد و طرفداران من را در جمع خودشان قبول نمایند.

به عنوان یکی از مدافعان خوب فوتبال ایران دوست دارم هدف محمدحسین کنعانی زادگان را بدانم. آیا به بازی در اروپا فکر می کنید؟

راستش را بخواهید دیگر از سن من گذشته است. ولی خیلی دوست داشتم زودتر از این حرف ها امکان حضور در یک لیگ اروپایی را پیدا می کردم که متاسفانه این اتفاق رخ نداد. به هرحال بازی در اروپا آرزوی هر بازیکنی است. گرچه در سنین پایین تر در بیرامار بازی می کردم اما شرایط به نحوی پیش رفت که نتواستم آن روند را ادامه دهم. امیدوارم که بازیکنان جوان تر لیگ از تجربیات ما استفاده نمایند و برای ادامه فعالیت شان خیلی زودتر به اروپا بروند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1402 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2337

به "پیام یک ملی پوش به سرخ ها؛ اروپا نه پیراهن پرسپولیس را می خواهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیام یک ملی پوش به سرخ ها؛ اروپا نه پیراهن پرسپولیس را می خواهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید