سناریو های ایران برای یاری به تامین تبلت دانش آموزان اتباع خارجی

به گزارش علی آباد جدید، رئیس مرکز امور بین الملل آموزش و پرورش روش های در نظر گرفته شده برای تامین تبلت دانش آموزان اتباع خارجی را شرح داد.

سناریو های ایران برای یاری به تامین تبلت دانش آموزان اتباع خارجی

غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور در گفت وگو با خبرنگار ، درباره چگونگی تامین تجهیزات آموزش مجازی برای دانش آموزان اتباع خارجی اظهار کرد: به عنوان دولت امکان ندارد که ابزار آموزش مجازی را برای همه دانش آموز چه اتباع خارجی وچه ایرانی تامین کنیم و حتی برای دانش آموزان ایرانی خیرین وارد عمل شدند.

او ادامه داد: از سه ماه پیش به مجامع بین الملی اطلاع رسانی شد تا نسبت به تامین تبلت دانش آموزان اتباع خارجی برنامه ریزی گردد است و البته بعضی اتباع امکان تهیه آن را داشتند اما بخشی امکان تهیه آن را نداشتند.

کریمی اعلام کرد: به کمیساریای پناهندگان ریز نیازها را درج کردیم و دو سناریو هم پیشنهاد دادیم که اگر بخواهند تبلت وارد نمایند عوارض گمرکی از آن دریافت نشوند اما هتوز اقدام مشخصی صورت نگرفته است.

رئیس مرکز امور بین المللی و مدارس خارج از کشور درباره ثبت نام اتباع خارجی در کشور گفت: وزارت کشور با ثبت نام دانش آموزانی که سال گذشته در مدارس ایرانی تحصیل می کردند، موافقت کرد همه آنها مجدد برای سال بعدی نام نویسی شدند.

او ادامه داد: دانش آموزان اتباع خارجی که به تازگی وارد کشور شدند، باید کارت راهنمایی تحصیلی دریافت نمایند تا در مدارس رسمی کشور به تحصیل بپردازند.

کریمی درباره تحصیل بعضی دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس خارج از چهارچوب مدارس ایرانی اعلام کرد: مدارسی که در چهارچوب نظام آموزش و پرورش نباشد، غیرمجاز خواهد بود، با آنها برخورد می کنیم و به نیروی انتظامی اطلاع می دهیم.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور با بیان اینکه 138 هزار دانش آموز غیر مجاز در مدارس داشتیم و هیچ برخوردی امنیتی نشد، اضافه کرد: چون در سراسر کشور مدارس دولتی داریم هیچ منطقی ندارد عده ای مخفیانه تحصیل نمایند و اتباع غیرمجاز هم مطمئن باشند با حضور در مدرسه مسئله ای بابت مسائل اقامتی آنها ایجاد نخواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 آبان 1399 بروزرسانی: 1 آبان 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1313

به "سناریو های ایران برای یاری به تامین تبلت دانش آموزان اتباع خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناریو های ایران برای یاری به تامین تبلت دانش آموزان اتباع خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید