سنگ مزار اولین متوفی بهشت زهرا(س) را ببینید ، آیا واقعأ به خانواده اولین متوفی پیکان هدیه دادند؟

به گزارش علی آباد جدید، اگر از قدیمی ترها بپرسید یکی از خبرهایی که در اواخر دهه چهل و اوایل دهه پنجاه دهان به دهان می شد، داستان اولین متوفی در بهشت زهرا(س) و اهدای یک دستگاه پیکان به خانواده متوفی بود.

سنگ مزار اولین متوفی بهشت زهرا(س) را ببینید ، آیا واقعأ به خانواده اولین متوفی پیکان هدیه دادند؟

خبرنگاران - رضا نیکنام : بر اساس نوشته روی مزار و شواهد و قرائن موجود، اولین متوفی بهشت زهرا(س) تهران مرحوم محمدتقی خیال فرزند علی، متولد سال 1324 بوده که 27 تیرماه سال 1349 از جهان رفته و به تقدیر روزگار نامش در لیست اولین های تهران به ثبت رسیده است.

قصه های خواندنی تهران را اینجا ببینید

به شماره تلفن آگهی روزنامه زنگ زدم و ...

مهین دخت خیال فرزند محمدتقی است سال ها پیش خاطراتی از آن دوران بیان نموده است: درست یک هفته قبل از اینکه پدرم از جهان برود، علائم بیماری در او بروز نموده بود و به همین دلیل او را در بیمارستان شرکت نفت تهران بستری کردیم. در همان روزها بود که به طور اتفاقی مطلبی در روزنامه کیهان خواندم که درباره افتتاح بهشت زهرای تهران بود. نمی دانم چرا، ولی روزنامه را نگه داشتم. درست 27 تیر 1349 بود که پدرم از جهان رفت و آن زمان بود که به یاد آن آگهی افتادم و با شماره ای که داده بودند، تماس گرفتم تا پدرم را در بهشت زهرا (س) دفن کنیم.

اهدای پیکان شایعه نشریات بود!

او با سازمان بهشت زهرا تماس می گیرد و مراحل دفن اولین ساکن این گورستان طی می گردد:هنوز آن روز تلخ را به خوبی به یاد دارم. یک ماشین بنز مشکی پر از گل، جنازه پدرم را از مسگرآباد به بهشت زهرا (س) برد و با تشریفات خاصی او را به خاک سپردند. بعدها در نشریات زیادی مثل توفیق نوشته بودند:به بازماندگان اولین نفری که در بهشت زهرای تهران دفن شده باشد، یک پیکان هدیه می دهند؛ اما این تنها شایعه ای بود که دهان به دهان بین مردم چرخید.

میهمانان دائمی بزرگترین گورستان ایران

گورستانی که تفکر پایه ریزی آن با هدف خاتمه دادن به قبرستان های متعدد در مرکز ایران در سال 1345 شکل گرفت، در نهایت در 27 تیر 1349، اولین میهمان دائمی خود را پذیرا شد؛ پس از محمدتقی خیال که در قطعه یک، ردیف یک و شماره یک به خاک سپرده شد، حدود یک میلیون و 700 هزار نفر دیگر هم در بزرگ ترین گورستان ایران ساکن شدند تا شهر بزرگی از مردگان در جنوب تهران و در محدوده منطقه 19 شکل بگیرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1402 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2342

به "سنگ مزار اولین متوفی بهشت زهرا(س) را ببینید ، آیا واقعأ به خانواده اولین متوفی پیکان هدیه دادند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنگ مزار اولین متوفی بهشت زهرا(س) را ببینید ، آیا واقعأ به خانواده اولین متوفی پیکان هدیه دادند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید