شناسایی مستعدان برتر در کشور ، برنامه های استانی بر اساس ویژگی هر منطقه اجرا می شود

به گزارش علی آباد جدید، معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان گفت: برنامه های استانی در حوزه مستعدان برتر باید بر اساس جامعه هدف و ویژگی های منحصربفرد هر منطقه طراحی و اجرا شود.

شناسایی مستعدان برتر در کشور ، برنامه های استانی بر اساس ویژگی هر منطقه اجرا می شود

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از بنیاد ملی نخبگان، حسن سالاریه، معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان، در سی و سومین نشست روسای بنیاد های نخبگان استانی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گشت، با اشاره به لزوم هدفمندی برنامه های بنیاد های نخبگان استانی در حوزۀ مستعدان برتر، گفت: برنامه های استانی در حوزه مستعدان برتر باید بر اساس جامعه هدف و ویژگی های منحصربفرد هر منطقه طراحی و اجرا شود.

وی اضافه کرد: چارچوب رسالت ها و مأموریت های بنیاد ملی نخبگان در هر حوزه ازجمله مستعدان برتر دانشجویی تعیین و شفاف است؛ بنابراین بنیاد های نخبگان استانی می توانند در این چارچوب ها برنامه های نوآورانه و خلاقانه ای را علاوه بر برنامه های مصوب بنیاد ملی نخبگان طراحی و اجرا کنند.

سالاریه ادامه داد: یکی از فعالیت های عمده بنیاد های نخبگان استانی، حوزه شناسایی مستعدان برتر است؛ در این حوزه در سال جاری بنیاد های نخبگان برخی استان ها مانند هرمزگان از شیوه های جدیدی مانند شناسایی به صورت شبکه ای استفاده کردند که نتایج خوبی نیز در پی داشت.

وی ادامه داد: به همین دلیل، بنیاد ملی نخبگان آمادگی دارد در قالب هم افزایی شیوه های نوآورانه بنیاد های نخبگان استانی را بررسی و با پایشی دقیق، برای اجرایی کردن آن ها همکاری کند.

معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان در ادامه با اشاره به لزوم بکارگیری ظرفیت های درون استانی برای اجرای برنامه های استانی در حوزه مستعدان برتر، شرح داد: بنیاد های نخبگان استانی می توانند با تعمیق همکاری و تعامل با دستگاه های درون استانی، برای اجرای برنامه های خود از امکانات موجود در استان ها بهره ببرند.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات مهم بنیاد های نخبگان استانی، شناسایی و احصاء برنامه های توان افزایی و مهارت آموزی دیگر دستگاه ها و نهاد های درون استانی است. در این موارد، بنیاد نخبگان استان باید در قالب هم افزایی و مشارکت و البته در راستای اهداف تعیین شده در نظام نخبگانی، در برگزاری این برنامه ها همکاری کرده و زمینه را برای استفاده مستعدان برتر از آن ها فراهم کند.

سالاریه گفت: خوشبختانه برنامه های بسیاری مانند اردو های جهادی و کارگاه های توان افزایی با مشارکت دیگر سازمان ها و حتی به همت آن ها برگزار می شود که بنیاد ملی نخبگان نیز با ایفای نقش نظارتی و تسهیل گری توانسته است فرصت حضور مستعدان برتر در آن ها را فراهم کند.

معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان در انتها یادآور شد: در برخی موارد می توان برای تسریع در فرایند اجرای برنامه ها و حتی افزایش کیفیت برگزاری آنها، از امکانات موجود در فضای اینترنت بهره برد و برنامه ها را به صورت مجازی برگزار کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 932

به "شناسایی مستعدان برتر در کشور ، برنامه های استانی بر اساس ویژگی هر منطقه اجرا می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی مستعدان برتر در کشور ، برنامه های استانی بر اساس ویژگی هر منطقه اجرا می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید