کسب مقام سوم مسابقات جهانی دانش مغز توسط یک ایرانی

به گزارش علی آباد جدید، به گزارش خبرنگاران، کمند صوفی آبادی، نفر اول امسال مرحله کشوری مسابقات دانش مغز Brain Bee و نماینده اعزامی ایران به مرحله جهانی این مسابقات در کره جنوبی، پیروز شد در رقابتی فشرده از میان 28 کشور شرکت کننده این مسابقات ، مقام سوم جهانی را کسب کند.

کسب مقام سوم مسابقات جهانی دانش مغز توسط یک ایرانی

دکتر محمد تقی جغتایی مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در امور آموزش و رئیس انجمن علوم اعصاب ایران گفت: مسابقات دانش مغز ، رقابتی دانش آموزی درحوزه علوم اعصاب است که هر ساله زیر نظر انجمن جهانی علوم اعصاب در یکی از کشورهای جهان و همزمان با مهم ترین کنفرانس های بین المللی این حوزه برگزار می شود.

مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی گفت: مسابقه دانش مغز در کشورمان نیز از 5 سال پیش با هدف آشنایی و جذب دانش آموزان به این حوزه، هر ساله توسط انجمن علوم اعصاب ایران و با حمایت ستاد توسعه علوم شناختی در دو مرحله برگزار و برگزیده نهایی این مسابقه به مسابقات جهانی اعزام می شود.

وی اضافه نمود: نمایندگان اعزامی ایران به مسابقات جهانی دانش مغز در چهار سال گذشته همواره در میان 5 کشور برگزیده مسابقات جای داشتند و امسال نیز مقام سومی مسابقات جهانی دانش مغز نصیب نماینده اعزامی کشورمان به این مسابقات شد.

جغتایی یادآور شد: امسال در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین المللی سازمان جهانی تحقیقات مغز (IBRO) که در دائگو کشور کره جنوبی درحال برگزاری است، از برگزیدگان این مسابقه تقدیر به عمل آمد.

به گزارش خبرنگاران، پنجمین دوره مسابقه ملی دانش مغز با شرکت بیش از سه هزار دانش آموز سنین 13 تا 18 سال از مدارس استان های کشور برگزار گشت و در مرحله نخست آن 32 دانش آموز پیروز به کسب امتیاز برتر و راهیابی به مرحله دوم این رقابت شدند.

مرحله نهایی پنجمین دوره مسابقه ملی دانش مغز 2019 Brain bee با شرکت 32 دانش آموز برگزیده به مدت دو روز از بیستم تیرماه امسال در دانشگاه علوم پزشکی ایران در تهران برگزار گشت.

برگزیدگان مرحله اول این مسابقه، عضو باشگاه مغز و شناخت ستاد توسعه علوم شناختی شده و مورد حمایت های آموزشی و پژوهشی قرار می گیرند.

مسابقه ملی دانش مغز امسال در دو مرحله در سطح مدارس متوسطه کشور از سوی انجمن علوم اعصاب ایران، آزمایشگاه ملی نقشه برداری از مغز و با حمایت ستاد توسعه علوم شناختی انجام شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 475

به "کسب مقام سوم مسابقات جهانی دانش مغز توسط یک ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب مقام سوم مسابقات جهانی دانش مغز توسط یک ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید