عبور کشتی های تفریحی از نزدیکی میدان سن مارکو ممنوع شد

به گزارش علی آباد جدید، دولت ایتالیا اظهار داشت از این پس کشتی های تفریحی اجازه عبور از نزدیکی میدان سن مارکو ونیز را نخواهند داشت و باید در بندر صنعتی این شهر پهلو بگیرند.

عبور کشتی های تفریحی از نزدیکی میدان سن مارکو ممنوع شد

دولت ایتالیا با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد: وزارت خانه های مختلف این کشور به اتفاق یکدیگر این تصمیم را برای حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی که نه تنها به ایتالیا بلکه به تمام دنیا تعلق دارد اتخاذ نموده اند. با این حال متوقف کردن کشتی ها در بندر مارگرا به جا توقف آن ها در مرکز تاریخی ونیز فقط یک راهکار موقتی است.

پیش از آن که همه گیری کرونا صنعت گردشگری را متوقف کند، رفت و آمد کشتی های تفریحی در ونیز رونق فراوان داشت و میلیون ها بازدیدکننده بیشتر به واسطه این کشتی ها از این میراث دنیای یونسکو بازدید می کردند.

اما منتقدان به حضور کشتی های تفریحی در ونیز، معتقدند این کشتی ها نمای خوشی برای شهر ندارند و علاوه بر احتمال وقوع خطرهای ایمنی، فاصله نزدیک آن ها به ساختمان های تاریخی ونیز برای اکوسیستم آسیب پذیر تالاب این شهر نیز تهدید محسوب می شوند.

گاردین نوشت،عبور و مرور کشتی های تفریحی در راستای اجرای قوانین قرنطینه ناشی از شیوع ویروس کرونا در ایتالیا به حالت تعلیق درآمده است. بیش از 106,000 بر اثر ابتلا به کووید-19 در این کشور جانشان را از دست داده اند.

منبع: گردشبان
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1655

به "عبور کشتی های تفریحی از نزدیکی میدان سن مارکو ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبور کشتی های تفریحی از نزدیکی میدان سن مارکو ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید