فارس من، سهمیه کنکور مدال آوران المپیاد سلول های بنیادی در حال آنالیز است

به گزارش علی آباد جدید، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اختصاص سهمیه کنکور برای مدال آ وران المپیاد سلول های بنیادی در حال کارشناسی است.

فارس من، سهمیه کنکور مدال آوران المپیاد سلول های بنیادی در حال آنالیز است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، بعضی کاربران خبرنگاران با ثبت سوژه در سامانه فارس من درخواست اختصاص سهمیه کنکور برای مدال آوران المپیاد سلول های بنیادی را داشته اند.

این کاربران گفته اند: در حال حاضر در کشور ایران 14 رشته المپیادی برای دانش آموزان وجود دارد، در این بین رشته های، ادبی، ریاضی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک، کامپیوتر و نجوم مشمول سهمیه هستند. المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی هم یکی از المپیادهای خوب، نوپا و نوآورانه ایران است اما دانش پژوهان این رشته بسیار از اینکه هنوز این رشته مشمول سهمیه نشده است،گله مند هستند. بیشتر رشته هایی که دارای المپیاد دنیای هستند، مشمول این سهمیه می شوند،حال با توجه به اینکه در سال 2020 ایران پرچمدار المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در دنیا است، هنوز شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدامی برای تصویب سهمیه برای این رشته نکرده است.

در پیگیری ها سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاه خبرنگاران گفت: این موضوع جزو موارد در حال کارشناسی است.

عاملی پیش از این گفته بود که در حوزه سهمیه ها وزارتین علوم و بهداشت ، درمان و آموزشی پزشکی پیشنهاداتی دارند که یک اصلاح اساسی است، بخشی از تغییرات آن مستلزم تغییر در قانون است و این مجلس است که باید این تغییر را انجام دهد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1218

به "فارس من، سهمیه کنکور مدال آوران المپیاد سلول های بنیادی در حال آنالیز است" امتیاز دهید

3 کاربر به "فارس من، سهمیه کنکور مدال آوران المپیاد سلول های بنیادی در حال آنالیز است" امتیاز داده اند | 2.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، سهمیه کنکور مدال آوران المپیاد سلول های بنیادی در حال آنالیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید