محدودیت سفر برای 100% کشورها

به گزارش علی آباد جدید، محدودیت سفر برای 100% کشورهای جهان

طبق بررسی های سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، اپیدمی ویروس کرونا که در تمام جهان شایع شده، محدودیت هایی را برای سفر ایجاد کرده است. این محدودیت سفر که در سطح بین المللی در کشورها اعمال شده، تا به امروز در تاریخ بشر بی سابقه بوده است.

محدودیت سفر برای 100% کشورها

پیرو پژوهش اخیر، آخرین اطلاعات حاصل از آژانس های تخصصی سازمان ملل متحد برای گردشگری حاکی از آن است که در حال حاضر، 100% مقاصد جهانی محدودیت هایی را برای سفر اعمال کرده اند. از این میان، 83% از این مقاصد از 4 هفته پیش و بیشتر است که محدودیت های ناشی از کووید 19 را اعمال کرده اند و از 20 اپریل تا به حال هیچ مقصدی این محدودیت ها را رفع نکرده است.

دبیر کل سازمان جهانی گردشگری زوراب پولولیکاشِوِیلی گفت: گردشگری نشان داده است که افراد برای این صنعت در درجه اول اهمیت قرار دارند. دپارتمان ما نیز در بازیابی، نهادی پیشرو است. این پژوهش در محدودیت های جهانی سفر، به حمایت از اجرای مسئولانه و به موقع استراتژی های خروج کمک خواهد کرد و به مقاصد این اجازه را خواهد داد تا به محض اینکه شرایط ایمن شد و همه چیز به شرایط عادی بازگشت، محدودیت ها را رفع کنند یا آن ها را سهل گیرانه تر کنند. از این طریق، منافع اجتماعی و اقتصادی که حاصل از گردشگری است، دوباره به دست خواهد آمد و مسیری برای بازیابی پایدار افراد و کشورها فراهم خواهد کرد.

رهگیری محدودیت ها توسط زمان و اهمیت آن ها

از دید کلی هم می توان گفت سازمان جهانی گردشگری محدودیت های سفر را که توسط مقاصد مختلف در سراسر جهان معرفی شده بود را بخش بندی کرد. در حالیکه این محدودیت ها از 30 ژانویه که سازمان بهداشت جهانی کووید 19 را یک فوریت پزشکی عمومی در سطح بین المللی دانست، در بسکمک از مناطق اعمال شدند. اخرین تجزیه تحلیل ها حاکی از آن است که، از 217 مقصد در سراسر جهان:

  • 45% از کشورها تمام یا بخش از مرزهای خود را به روی گردشگران بستند. و به ماسفران اجازه ورود به آن ه داده نشد.
  • 30% از آن ها تمام یا بخشی از پروازهای خود را کنسل کردند و تمامی پروازها به حالت تعلیق درآمدند.
  • 18% از آن ها از ورود برخی از مسافران چه به صورت مستقیم و چه به صورت ترانزیت از کشورهایی خاص که درگیر بیماری کرونا بودند ممانعت به عمل آوردند.
  • 7% از آن ها اقدامات متنوعی را به کار بستند. که از آن میان می توان به قرنطینه و یا خود قرنطینگی برای مدت 14 روز اشاره کرد.

در میان این رخدادها، سازمان جهانی گردشگری به نفع این کشورها و برای حمایت از صنعت گردشگری در چنین شرایط چالش برانگیزی، تماس هایی با آن ها برقرار کرده است. طبق گفته پولولیکاشِوِیلی دبیر کل سازمان جهانی گردشگری، در عین حال که این سقوط ناگهانی و غیر منتظره در گردشگری که در نتیجه ویروس کووید 19 حاصل شده، باعث شده است تا میلیون ها شغل و وسیله امرار معاش مردم در مخاطره قرا بگیرند، پیشرفت هایی که در سال های اخیر در جهت توسعه پایدار و برابری ها حاصل شده نیز به خطر بیفتند.

منبع: فلای تودی
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1084

به "محدودیت سفر برای 100% کشورها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت سفر برای 100% کشورها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید