مقایسه ب ام و X5 با پورشه کاین و تویوتا لندکروز

به گزارش علی آباد جدید، ب ام و X5 بزرگ ترین شاسی بلند ب ام و است و برای مقایسه با سایر خودروها باید سراغ نمونه هایی در همین ابعاد رفت. البته موتور 8 سیلندر و 4.4 لیتری X5 تقریباً بی رقیب است، اما می گردد نمونه هایی را پیدا کرد که توان مقایسه داشته باشند. در این میان می گردد به پورشه کاین، تویوتا لندکروزر و البته کیا سورنتو اشاره نمود که این آخری بیش تر از نظر ابعاد نزدیک به ب ام و است. در ادامه این مطلب به مقایسه ب ام و X5 با پورشه کاین و تویوتا لندکروز می پردازیم و نقاط قوت و ضعف هر کدام را بر کفه ترازو قرار می دهیم.

مقایسه ب ام و X5 با پورشه کاین و تویوتا لندکروز

مقایسه ب ام و X5 با پورشه کاین

ابتدا به سراغ مقایسه ب ام و X5 با پورشه کاین می رویم. پورشه کاین یا آن طور که خود آلمانی ها می گویند کایان از سال 2002 به جمع خانواده پورشه پیوست و کار خودش را با یک موتور 8 سیلندر شروع کرد. این اولین نسل از این سری بود که وارد ایران هم شد و بعدا در سال 2011 نسل دوم این خودرو به بازارهای جهانی و البته ایران راه یافت.

در نسل دوم کاین از موتور 6 سیلندر، 8 سیلندر و 8 سیلندر توربو استفاده شده که این قدرت انتخاب بیش تری را نسبت به ایکس فایو ایجاد می نماید. در مدل 6 سیلندر، موتور خودرو 3.6 لیتر حجم دارد که می تواند 300 اسب بخار توان فراوری کند. مدل 8 سیلندر، اما با حجم 4.6 لیتر 400 اسب بخار توان دارد که در نوع توربو، این توان به 500 اسب بخار می رسد و این یعنی یک پله بالاتر از ب ام و X5.

در شتاب، پورشه کاین توربو می تواند در 4.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برسد و بدون توربو این عدد به 5.9 ثانیه می رسد. با توجه به این که ایکس فایو تنها با موتور توربوشارژ عرضه می گردد، این جا هم بازی به نفع پورشه تمام می گردد.

با مقایسه ب ام و X5 با پورشه کاین از نظر نگهداری و تأمین قطعات، باید گفت که پورشه کاین مثل ایکس فایو هزینه بالا و سرسام آوری دارد. البته قیمت این خودرو مثل همه پورشه های دیگر بسیار بالاست و نمونه صفرکیلومتر توربو میلیاردی است.

مقایسه ب ام و X5 با تویوتا لندکروزر

تویوتا ابتدا قرار بود برای ارتش ژاپن خودرویی طراحی کند که بتواند در جاده های صعب العبور فیلیپین در جریان جنگ جهانی دوم حرکت کند. به همین دلیل خودرویی طراحی شد که در واقع مهندسی معکوس از روی جیپ آمریکایی بود که در نهایت به تولد لندکروزر منجر شد.

استقبال از این خودرو آن قدر زیاد شد که خیلی زود تویوتا با این خودرو شناخته شد و از 1941 تا 1984، لندکروزر تبدیل به خودروی جابه جایی سران کشورها، مقامات نظامی و تشریفات شد. سال 2008 اما نسل جدیدی از لندکروزر به بازارهای جهانی و بازار ایران راه یافت. خاطره خوش این خودرو باعث شد تا خیلی ها مشتاق خرید این محصول باشند.

خودرویی که در ایران با دو موتور 6 و 8 سیلندر عرضه شده و نمونه 6 سیلندر طرفدار بیش تری دارد. موتور 6 سیلندر، 4 لیتر حجم دارد و می تواند 240 اسب بخار توان فراوری کند که تیپ GXR خوانده می گردد. نمونه 8 سیلندر یا VXR که قبل از 2014 وارد ایران شده اند دارای موتوری 4664 سی سی هستند که می تواند 271 اسب بخار توان فراوری کند و این کم تر از توان خروجی ب ام و ایکس فایو است.

با مقایسه ب ام و X5 با تویوتا لندکروزر در می یابیم که شتاب VXR حدود 9 ثانیه است که به مراتب کم تر از ب ام و X5 به شمار میرود و این شاید به وزن بالای آن که بیش از 2 و نیم تن است مربوط باشد. مصرف سوخت لندکروزر VXR در حالت ترکیبی 14.4 لیتر است که کم تر از X5 خواهد بود.

امیدواریم که این مقایسه ب ام و X5 با پورشه کاین و تویوتا لندکروز توانسته باشد اطلاعات مفید و ارزشمندی از هر سه خودرو را در اختیارتان قرار دهد.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2202

به "مقایسه ب ام و X5 با پورشه کاین و تویوتا لندکروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه ب ام و X5 با پورشه کاین و تویوتا لندکروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید