چگونه شوهر خود را حرف گوش کن کنیم؟

به گزارش علی آباد جدید، چگونه شوهر خود را حرف گوش کن کنیم؟ بسیار راحت و ساده است ولی در عین ساده بودن این موضوع، بسیاری از زنان همواره درگیر جوابی برای این سوال هستند که چگونه می توانیم شوهر خود را حرف گوش کن کنیم؟

چگونه شوهر خود را حرف گوش کن کنیم؟

خبرنگاران | سرویس روانشناسی - چگونه شوهر خود را حرف گوش کن کنیم؟ گاهی اوقات دلمان می خواهد کسی به یاریمان بیاید، تغییری در رفتار و نحوه تعامل همسرمان ایجاد کند و یا راه حل ای به ما پیشنهاد دهد. احتیاج به داشتن یک همدم و هم صحبت، مختص همه انسان هاست. اما ما خانم ها کمی بیشتر! دوستان، خواهر، مادر و هم صحبت های همجنس مان خیلی از مواقع به برطرف این احتیاج یاری می نمایند، ولی آنچه در حقیقت به آن محتاجیم اما شاید خودمان هم نمی دانیم این است که به مرد زندگی مان به بهانه هم صحبت شدن، نزدیک تر شویم. برای رسیدن به این خواسته، ضروری است بیاموزیم چگونه با همسرمان صحبت کنیم و هر حرفی را در چه شرایطی و با چه ادبیاتی بیان کنیم. در غیر این صورت همان قصه تکراری می شود که در خیلی از زندگی ها اتفاق می افتد. با رعایت کردن نکات زیر می توانید شوهری حرف گوش کن داشته باشید

بهتر است در یک زمان مناسب گفت وگو کنید

خانم هایی که از آشپزخانه، پشت سر هم صحبت می نمایند و می خواهند همه موضوعات را کنار هم و به صورت معجونی به خورد همسرشان دهند و مردانی که مقابل بازی فوتبال یا اخبار تلویزیون، فکرشان جای دیگری است و چند وقت یک بار تنها سری تکان می دهند خیلی زود خود و همسرشان را عصبی و خسته می نمایند. نتیجه این خواهد بود که خانم احساس می نماید که شوهرش مخاطب خوبی برای حرف های او نیست و به این ترتیب دیگر سعی نمی نماید با او حرف بزند یا همواره به جای تبادل نظر کارشان به دعوا می کشد.

یادتان باشد وقتى مرد از شما فاصله مى گیرد، وقت خوبى براى تبادل نظرى با او براى نزدیک تر شدن به وى نیست؛ راه حل تعامل با مرد کم حرف را یاد بگیرید.بگذارید کناره بگیرد، بعد از مدتى برمی شود، او باز هم عاشقانه و دلسوز خواهد بود و به گونه اى عمل خواهد نمود که گویى هیچ اتفاقى نیفتاده است. آن موقع، زمان مناسبی برای تبادل نظر با او خواهد بود.

در تبادل نظر پیش قدم شوید

اگر زن منتظر بماند تا همسرش آغازنماینده تبادل نظر باشد ممکن است هرگز شانسى براى حرف زدن بدست نیاورد؛ زیرا مردان، خودبه خود حرف زیادى براى گفتن ندارند. قوانین ناگفته مردان مى گوید: اگر حرفى براى گفتن دارى آن را بگو؛ آنها نمى دانند که باید منتظر بمانند تا از آنها سوال شود، اگر بخواهد حرف بزند، می زند.

لذا، وقتى زن مى خواهد صحبت کند یا براى نزدیک شدن به همسر احساس احتیاج می نماید، باید حرف بزند و انتظار نداشته باشد که مرد تبادل نظر را آغاز کند. براى آغاز تبادل نظر ابتدا زن باید احساساتش را در میان بگذارد حتى اگر شریکش حرف زیادى براى زدن نداشته باشد.

دلیلی برای حرف زدن با مریخی ها پیدا کنید

مرد براى تبادل نظر با زن مى تواند خیلى باز رفتار کند اما در ابتدا حرفى براى گفتن ندارد. چیزى که زنان درباره مریخى ها نمى دانند، این است که آنها باید دلیلى براى صحبت داشته باشند. آنها صرفا براى در میان گذاشتن احساساتشان صحبت نمى نمایند. اگر زن کمى حرف بزند، مرد کم کم درباره ارتباطش با او صحبت می کند. مثلا اگر زن درباره بعضى از مشکلاتى که در طول روز داشته، صحبت کند، مرد هم ممکن است در این باره تبادل نظر کند و بنابراین آنها مى توانند یکدیگر را درک نمایند.

چگونگی برقراری ارتباط صحیح با شوهر را تمرین کنید.

اگر زن درباره احساسش درباره بچه ها حرف بزند، مرد هم ممکن است در این مورد آغاز به صحبت کند. اگر مرد هنگام صحبت کردن زن، احساس سرزنش یا فشار نکند، به تدریج آغاز به صحبت خواهد نمود.

با زبان مخصوص یکدیگر صحبت کنید

درست است که زن و شوهر باید با هم حرف بزنند اما با زبان مخصوص یکدیگر. ما زن ها می توانیم با یکدیگر در یک ساعت راجع به 10 موضوع کاملاً نامربوط حرف بزنیم و لذت ببریم اما مردها این گونه نیستند. آن ها از این شاخه به آن شاخه پریدن و طول و تفسیر زیاد راجع به یک موضوع را دوست ندارند. باید طرز حرف زدنمان را تغییر دهیم تا همسرمان قدم قدم بیاموزد به احساسات ما گوش دهد.

گوینده ای خوب، مخاطب ای خوب دارد

حتماً شما هم شنیده اید که ما را محکوم به غر زدن می نمایند، اما اگر به همسرمان شرح دهیم که به حمایت و گوش شنوایش چقدر احتیاج داریم و تا چه حد می تواند برای ما آرامش بخش باشد، در این صورت شاید او داوطلبانه مخاطب ما باشد. البته انصاف هم چیز خوبی است. اینکه همسرمان بداند گوش دادن به حرف های ما، می تواند یاری بزرگی به رابطه مان کند، کافی نیست. ما باید گوینده خوبی هم باشیم. حتی یک گوینده خبر هم اگر هر روز اخبار بد و منفی بگوید و با قیافه ناراحت یا عصبانی و لحن نامناسب حرف بزند باعث می شود مخاطبانش خسته شوند و کنترل را به دست بگیرند و کانال دیگری را انتخاب نمایند.

گله و شکایت کردن ممنوع!

ما زن ها هم باید بیاموزیم با لحنی دلنشین، مجذوب کننده و دوست داشتنی با همسرمان گفت وگو کنیم و مدام گله و شکایت نداشته باشیم. در غیر این صورت کنترل فکر همسرمان خیلی سریع کانال را عوض می نماید و دیگر حرف هایمان را نمی شنود. حتی اگر سرش را به علامت تایید تکان دهد.

همواره سعی کنید از شوهرتان قدردانی کنید

وقتى زن پیشاپیش حس مى کند که مرد قصد گوش کردن ندارد، مى تواند از روش هاى جدیدى استفاده کند، آنقدر که مرد به راحتى مى تواند از گوش دادن طفره برود و کناره گیرى کند.

مثلا، به همسرتان بگویید، ممنون که اینجا به من یاری کردى، واقعا از کوشش تو براى طفره رفتن از گوش کردن به حرف هایم سپاس گزارى مى کنم. مى دانم که گوش دادن باید کار سختى باشد. این یک روش مهارتى کاملاً پیشرفته مى باشد، زیرا بیشتر مواقع هنگامی که از مرد براى انجام دادن کار سخت، تشکر مى شود او از پذیرفتن آن کار مسرور مى شود.

بنابراین، وقتى زن به روشى متفاوت از مرد تشکر مى کند (مثل همان تشکر براى طفره رفتن) در نتیجه مرد براى انجام کارهایى که باعث گوش دادن مى شود رغبت بیشترى پیدا می نماید. از سوی دیگر، وقتى زن از مرد براى گوش دادن به حرف هایش قدردانى مى کند به تدریج مرد هم حرف بیشترى براى زدن خواهد داشت.

منبع: setare.com
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1873

به "چگونه شوهر خود را حرف گوش کن کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه شوهر خود را حرف گوش کن کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید