کاهش جمعیت ساکنان شهر بارسلون

به گزارش علی آباد جدید، از مهمترین دلایل کاهش جمعیت ساکنین اصلی شهر، افزایش شمار خانه هایی است که برای اقامت به توریست ها اجاره داده می گردد و به همین دلیل هزینه مسکن برای اهالی بارسلون به شدت بالا رفته است.

کاهش جمعیت ساکنان شهر بارسلون

افزایش بیش از حد شمار گردشگران موجب شده از سال 2015 تاکنون 11 درصد از ساکنان شهر بارسلون اسپانیا تصمیم بگیرند دیگر در این شهر زندگی نکنند.

به گزارش یورونیوز، بارسلون اسپانیا که تنها 1.6 میلیون نفر جمعیت دارد سالانه پذیرای حدود 20 میلیون گردشگر از سراسر دنیا است و این حجم گسترده از گردشگران موجب نارضایتی و خشم ساکنین اصلی شهر شده تا جاییکه طی چهار سال اخیر 11 درصد از مردم این شهر را ترک نموده اند.

در این میان، شورای شهر بارسلون سعی دارد با تبلیغ همزیستی مسالمت آمیز ساکنان و گردشگران هر دو طرف را راضی نگه دارد و از سوی دیگر با استخدام واسطه هایی از اهالی بومی، مسائل میان توریست ها و صاحبان خانه ها را به حداقل برساند.

به عنوان مثال، منطقه Ciutat Vella به عنوان قلب قدیمی شهر و یکی از مهمترین جاذبه های مورد علاقه گردشگران در چند سال گذشته به دلیل اجاره بهای بالا و سروصدای اذیت کننده گردشگران، 13 هزار ساکن خود را از دست داده و مردم بارسلون به بسیاری از مناطق معروف شهر وارد نمی شوند.

پیش از این نیز قانونی با عنوان طرح ویژه شهری برای اقامت گردشگران در پی کاهش تختخواب ها در هتل ها و هتل آپارتمان هاست، برای ساخت هتل های جدید نیز یک مهلت قانونی مشخص نموده و صدور مجوز هتل آپارتمان ها نیز به نصف کاهش خواهد یافت، با این وجود با توجه به اینکه بسیاری از پروژه ها از پیش شروع به کار نموده اند، انتظار نمی رود این طرح در آینده ای نزدیک تاثیری قابل ملاحظه در اوضاع شهر بارسلون داشته باشد.

منبع: ایسنا

منبع: همگردی
انتشار: 15 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 331

به "کاهش جمعیت ساکنان شهر بارسلون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش جمعیت ساکنان شهر بارسلون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید