67 درصد روستاهای استان سمنان تحت پوشش اینترنت پهن باند است

به گزارش علی آباد جدید، سید یاسر حسن پور در مصاحبه با خبرنگاران، با اشاره به اینکه ارائه خدمات ارتباطی و تحقق دولت الکترونیک یکی از مهم ترین رویکردهای این نهاد است، گفت: در حال حاضر 67 درصد روستاهای استان سمنان تحت پوشش اینترنت پهن باند است.

67 درصد روستاهای استان سمنان تحت پوشش اینترنت پهن باند است

وی بابیان اینکه جاده سمنان به مهدی شهر و بالعکس از ظرفیت فنّاوری 3 جی و 4 جی به واسطه نزدیکی این جاده به شهر برخوردار است، اضافه نمود: پایه و اساس جاده ای اصلی استان غیر از جاده حرم تا حرم بر مبنای فنّاوری 2 جی است.

85 درصد جاده حرم تا حرم در استان سمنان دارای فنّاوری 3 جی و 4 جی است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان توضیح داد: در موارد خاصی مثل شهرهایی که از فنّاوری 3 جی و 4 جی برخوردار هستند و به جاده اصلی نزدیک است باعث می گردد این جهت نیز مجهز به فنّاوری مذکور می گردد.

حسن پور با اشاره به اینکه 85 درصد جاده حرم تا حرم در استان دارای فنّاوری 3 جی و 4 جی است، گفت: این جاده از ابتدای ایوانکی تا انتهای حوزه استان سمنان بعد از عباس آباد میامی را پوشش می دهد.

وی اضافه نمود: مابقی جاده های اصلی استان سمنان تعهد پروانه ای برای اینترنت پهن باند سیار ندارند و فقط پوشش تلفن سیار در تمامی جهتهای اصلی برقرار است.

وجود 1451 سایت تلفن همراه در استان سمنان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با تأکید بر اینکه سه اپراتور در سطح استان پوشش دهی دارد و خدمات ارائه می نماید، یادآور شد: درمجموع یک هزار و 451 سایت تلفن همراه در سطح استان وجود دارد.

حسن پور گفت: از مجموع این سایت ها 571 مورد 2 جی، 475 مورد 3 جی و 405 مورد 4 جی است که بستر ارتباطات را در سطح استان فراهم می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1000

به "67 درصد روستاهای استان سمنان تحت پوشش اینترنت پهن باند است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "67 درصد روستاهای استان سمنان تحت پوشش اینترنت پهن باند است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید