10 مقصد زمستانی برای گردشگران دی ماه

به گزارش علی آباد جدید، زمستان فصل سفر به منطقه ها گرم ایران است. وقتی در شمال و غرب ایران برف می بارد در سواحل جنوبی هوا بهاری است. اگر عزم سفر زمستانی دارید این مطلب را بخوانید و با 10 جاذبه زمستانی خاص آشنا شوید.

10 مقصد زمستانی برای گردشگران دی ماه

خبرنگاران: زمستان فصل سفر به منطقه ها گرم ایران است. وقتی در شمال و غرب ایران برف می بارد در سواحل جنوبی هوا بهاری است. اگر عزم سفر زمستانی دارید این مطلب را بخوانید و با 10 جاذبه زمستانی خاص آشنا شوید.

دلفین ها منتظر شما هستند!

از جزیره هنگام خلیج فارس در استان هرمزگان آغاز می کنیم که با وسعت 50 کیلومتر در جنوب جزیره قشم قرار گرفته است ، سواحل زیبا و رنگارنگ جزیره و دلفین هایی که در آب شنا می نمایند میتواند جذابیت سفرتان در دی ماه را دو چندان کند.

این جزیره با رسیدن پاییز میزبان دلفین ها است که تا اواسط اردیبشت در اطراف جزیره می مانند. ساحل درخشان و نقره ای جزیره هنگام به علت وجود شن های براق یکی از تماشای ترین سواحل ایران است. آب جزیره به قدری شفاف است که میتوانید ماهی ها و آبزیان دریا را به راحتی تماشا کنید.

در کنار جاذبه های طبیعی و شنا کردن در جزیره هنگام میتوانید از آثار تاریخی جزیره از جمله قبرستان پرتغالی ها ، بقایای کشتی های انگلیسی ، تندیس سنگی مادر و دختر و نخلستان هی جزیره تماشا کنید. بازار جزیره هنگام یکی از سنتی ترین و زیباترین بازارهای ایران است که فرصت خرید سوغاتی های محلی را به شما میدهد.

بفرمایید سیاه کش!

چشمه آب گرم سیاه کش، واقع در استان هرمزگان و بندر خمیر یکی از برترین مقاصد سفر در فصل زمستان است. این چشمه کمتر شناخته شده، یکی از زلال ترین چشمه های ایران است که به علت آب و هوای گرم و مطبوع منطقه، زمستان برترین فصل بازدید از آن است. در دیگر فصل های سال به خصوص فصل تابستان، تحمل آب و هوای هرمزگان ممکن است سخت باشد اما در زمستان این استان آب و هوایی کاملا بهاری دارد.

غار نمکی در زمستان تماشای است

قشم یکی دیگر از برترین مقاصد گردشگری ایران برای سفر در فصل زمستان است. سفر به قشم در این فصل سال نه تنها به خاطر آب و هوا بلکه به علت خلوت بودن این جزیره، حال و هوایی متفاوت دارد. یکی از جاذبه های مهم تماشای قشم که در فصل زمستان می توان از آن بازدید کرد، غار نمکی یا غار نمکدان است. این غار در فصل زمستان آب و هوایی مناسب و چشم انداز ای تماشای تر دارد.

در شوی از سرما خبری نیست

دزفول خوزستان یکی دیگر از مقاصد گردشگری ایران برای سفر در فصل زمستان است که جاذبه های آبی آن در این فصل سرد، بسیار تماشایی هستند. یکی از تماشای ترین منطقه ها دزفول در فصل زمستان، آبشار شوی است که از غاری در کوهستانی به همین نام سرچشمه می گیرد. این آبشار که در نهایت به سد دز می رسد، یکی از آثار ثبت شده ملی ایران نیز هست.

چشم در چشم خدایان ایلامی در تنگه کول فرح

از دیگر نقاط تماشای استان خوزستان برای سفر در زمستان و تفریحی به یادماندنی می توان به تنگه کول فرح در شهرستان ایذه اشاره نمود. این تنگه شش نقش برجسته مهم و معروف تاریخی دارد و قدمت آن به دوره ایلامی ها برمی گردد. طبق اسناد تاریخی این تنگه پرستشگاه یکی از خدایان ایلامی ها به نام نارسیا بوده است که این موضوع را می توان از نگاره هایی از صورت انسان ها و حیواناتی که در حال نیایش هستند، متوجه شد.

قلعه سریزد را دیده اید؟

شهر کویری یزد یکی دیگر از مقاصد گردشگری فصل زمستان است که به علت داشتن بناهای تاریخی و قدیمی سفر به آن جذابیت های زیادی دارد. قلعه سریزد مهریز یکی از بناهای تاریخی و باقیمانده از دوره ساسانیان در این شهر است که در فصل زمستان باید از آن تماشا کرد.

در دیگر فصل های سال گرمای هوا در یزد مانع بازدید درست از این قلعه می گردد اما در زمستان می توان بدون مشکل گرما از همه قسمت های این قلعه تماشا کرد. این قلعه سه طبقه تماما از گل و خشت ساخته شده و دارای 468 حجره است و جان پناه اموال و جان ساکنین منطقه بوده است.

سفر به مریخ از ایستگاه چابهار

کمی پایین تر از یزد، به چابهار زیبا و جاذبه های فوق العاده تماشای آن می رسیم که برترین مقاصد سفر در فصل زمستان کشور ما را به وجود می آورند. یکی از تماشای های این بندر زیبای کشور ما، کوه های مریخی واقع بندر گواتر است که در زبان محلی کالانی هم نامیده می شوند. در این منطقه می توان انواع فسیل های جانوری را مشاهده کرد و با کمی جستجو در آن احتمالا صدف ها و گوش ماهی هایی با اشکال خاص را هم پیدا خواهید کرد.

آبشار آب گرم در چله زمستان

تصور مشهد به عنوان مقصدی برای سفر در فصل زمستان چندان راحت نیست. بیشتر ما می دانیم که این شهر مذهبی در فصل زمستان، آب و هوایی سرد و استخوان سوز دارد اما جالب است بدانید که در دل همین سرما منطقه ای وجود دارد که در تمام فصل های سال آب و هوایی گرم و مطبوع دارد.

این منطقه در 5 کیلومتری مشهد واقع است و در آن می توان تنها آبشار آب گرم ایران را مشاهده کرد. این آبشار در سردترین فصل سال هم آبی با دمای نزدیک به 40 درجه دارد و هوای روستا را گرم و دلچسب می نماید.

تنگه گمبیل نگویید ؛بگویید بهشت

تنگه گمبیل واقع در استان فارس و روستای ساران را هم می توان به عنوان مقصدی برای سفر در فصل زمستان انتخاب کرد. از زیبایی های این دره در فصل زمستان می توان به وجود درختان انگور، گردو، تمشک وحشی و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود. این مکان که در زبان محلی بهشت مکان یا بشمکان هم نامیده می گردد، واقعا قطعه ای از بهشت در ایران است که برترین زمان سفر به آن، فصل زمستان می باشد.

بغل گوش تهران خبرهایی هست

روستای آهار در شمال شرق تهران و در نزدیکی میگون قرار گرفته است. اطراف شهر پرهیاهوی تهران روستاها و منطقه ها تماشای زیادی وجود دارد که تبدیل به تفرجگاه تهرانی ها یا افرادی شده است که به این شهر سفر می نمایند. آهار یکی از روستاهایی است که در شمیرانات قصران قرار گرفته و آب وهوای تمیز و مطبوعی دارد.

این روستا همان طور که در بهار، تابستان و پاییز تماشای است، در زمستان هم لباس سپیدی از برف می پوشد و زیبایی طبیعت را به شکل دیگری نشان می دهد. روستای شکرآب، ایستگاه ییلاقی آهار، امامزاده طاهر و زاهد، آبشار شکرآب، قله قلعه دختر و قصر دخترک از جاهای تماشای این روستا به شمار می روند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 9 دی 1402 بروزرسانی: 9 دی 1402 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2404

به "10 مقصد زمستانی برای گردشگران دی ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مقصد زمستانی برای گردشگران دی ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید