اثرات طرح های فصلی طولانی مدت و مستمر است

به گزارش علی آباد جدید، شیرزاد نجفی مدیر شهر کتاب گلدیس تهران در گفت وگو با به خبرنگاران ، با اشاره به نقش طرح های فصلی خرید کتاب گفت: اجرای این طرح ها در شرایط بد اقتصادی که از یک سو صنعت نشر را تضعیف و از سوی دیگر مردم را درگیر کرده، توانسته است کمک خوبی باشد.

اثرات طرح های فصلی طولانی مدت و مستمر است

وی افزود: در طرح زمستانه به دلیل نزدیکی به عید نوروز با استقبال خیلی خوبی از سوی مشتریان روبه رو شدیم؛ به طوری که اعتبار کتاب فروشی دو بار تمدید شد.

نجفی با بیان اینکه بهارانه کتاب طی این دو روز با سطح نسبی متوسطی از مشتریان و مخاطبان همراه بوده است، بیان نمود: ما از دو - سه هفته قبل سعی کردیم با اطلاع رسانی در صفحات مجازی کتاب فروشی همچنین اطلاع به مشتریان، آن ها را در جریان برگزاری این طرح قرار دهیم.

وی یادآور شد: طرح های فصلی طی دور ه های گذشته توانسته درایجاد تعامل و ارتباط مستمر بین کتاب فروشی ها و مردم نقش موثری داشته باشد؛ زیرا در کنار این طرح اتفاقات مبارک و مثبت دیگری هم رخ داده است.

نجفی در این زمینه توضیح داد: تجربه نشان می دهد که مزیت های طرح های فصلی فقط به یک هفته ختم نمی شود؛ بلکه به صورت درازمدت و مستمر ادامه دارد زیرا مردم در کنار خرید یک یا دو کتاب در بازه های زمانی غیرطرح هم به سراغ آثار دیگر می آیند.

وی با بیان اینکه رفت و آمد بیشتر به کتاب فروشی کوچکترین مزیت این طرح به شمار می آید، بیان نمود: از سوی دیگر کتاب فروشان نیز به دنبال اجرای این طرح توانسته اند علاوه بر جذب مخاطب جدید و بیشتر بر دایره مخاطبان خود بیفزایند.

نجفی همچنین با اشاره به اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح ها گفت: اعتباری که به صورت کلی برای این طرح ها در نظر گرفته شده است باید افزایش پیدا کند و این اعتبار هم برای مردم و هم کتاب فروشی ها محدود و کم است و خیلی از مواقع زودتر از زمان خاتمه طرح به خاتمه می رسد.

وی با بیان اینکه بالا رفتن قیمت کتاب طی یکسال اخیر نیازمند افزایش بودجه و اعتبار برای طرح های فصلی است، ادامه داد: به نظرم بهتر بود اطلاع رسانی درباره بهارانه از یک هفته یا ده روز قبل آغاز می شد تا مردم از برگزاری آن مطلع می شدند؛ زیرا غیر از مشتریان محلی و ثابت طرح ها ضرورت دارد که مردم عادی هم در جریان برگزاری طرح قرار گیرند.

بهارانه 1400 که از دوشنبه 17 خرداد آغاز شده است به مدت یک هفته تا 23 خرداد ماه برگزار می شود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1809

به "اثرات طرح های فصلی طولانی مدت و مستمر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اثرات طرح های فصلی طولانی مدت و مستمر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید