احتمالات معین تکلیف لیگ نوزدهم فوتبال، شانس برگزاری بیشتر است

به گزارش علی آباد جدید، خبرنگاران - گروه ورزشی: نوزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر که طبق لیگ های گذشته باید تا قبل از خرداد به خاتمه می رسید، با توقف در هفته بیست و یکم به خاطر شیوع کرونا، با ابهاماتی در برگزاری یا لغو کامل روبرو شده و هنوز به درستی معین نیست چه سرنوشتی پیدا خواهد نمود.

احتمالات معین تکلیف لیگ نوزدهم فوتبال، شانس برگزاری بیشتر است

البته این موضوع تنها به لیگ فوتبال ایران مربوط نمی گردد و بسیاری از لیگ های معتبر جهان هم با چنین شرایطی روبرو شده اند. با این بعضی کشورها به تیم های خود اجازه آغاز تمرینات را داده اند تا بزودی تکلیف ادامه مسابقات را معین نمایند.

معین تکلیف در هفته آینده

این در حالی است که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هنوز تصمیم قطعی برای معین تکلیف لیگ نوزدهم را اتخاذ ننموده اند و براساس آخرین اظهار نظری که اجرا شده قرار است هفته پیش رو و پس از اعلام نظر ستاد مبارزه با کرونا در ورزش، تصمیم نهایی گرفته گردد.

در این میان چند احتمال برای معین تکلیف نوزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر مطرح شده که طبیعتاً فدراسیون و سازمان لیگ باید یکی را به عنوان تصمیم نهایی انتخاب کند.

احتمال اول؛ پرسپولیس قهرمان

یکی از احتمالاتی که البته مورد استقبال پرسپولیسی ها و مخالفت بعضی تیم های بالانشین قرار می گیرد، ادامه ندادن لیگ نوزدهم و معرفی پرسپولیس به عنوان قهرمان این دوره است که موافقان و مخالفان زیادی هم دارد.

بلاتکلیف سقوط نمایندگان

در این احتمال اما معین نیست تکلیف دو تیمی که باید در سرانجام لیگ نوزدهم به لیگ دسته اول سقوط نمایند. چه می گردد. بعضی اعتقاد دارند برای حل این مشکل لیگ بیستم را با حضور 18 تیم برگزار نمایند و بدون اینکه تیمی به دسته اول سقوط کند، دو تیم برتر لیگ دسته اول به جمع 16 تیم فعلی اضافه شوند.

برگزاری لیگ تا سرانجام

احتمال دیگر این است که سازمان لیگ مسابقات را با تدابیر و شرایط ویژه برگزار کند تا هم تکلیف تیم قهرمان معین گردد و هم تیم های سقوط نماینده به لیگ دسته اول معین تکلیف شوند. البته این موضوع مد نظر مسئولان فدراسیون فوتبال قرار گرفته است و تمایل به برگزاری لیگ وجود دارد اما تصمیم نهایی در این مورد را کرونا می گیرد نه مسئولان فوتبال!

تعطیلی کامل تا فصل بعد

سومین احتمالی که مطرح است تعطیلی کامل مسابقات لیگ برتر و صفر شدن همه چیز است تا از فصل بعدی از نو آغاز گردد. در این احتمال نه تکلیف تیم قهرمان معین می گردد و نه تیم های سقوط نماینده. همه چیز صفر می گردد و هر چقدر هم که تیم ها هزینه نموده اند ثمری برای هیچکس نخواهد داشت و باید همه چیز را از ابتدا آغاز نمایند. به نظر می رسد این احتمال ضعیف ترین درصد را برای تصمیم گیری نهایی دارد.

تمایل به برگزاری ادامه لیگ

خبرنگاران در پیگیری از مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ دریافت آنها به برگزاری لیگ تمایل زیادی دارند و در حال آنالیز شرایط بیماری کرونا در ایران هستند تا تصمیم نهایی را بگیرند. فدراسیون میخواهد لیگ نوزدهم را هر طور شده به سرانجام برساند تا کمترین تبعات را برای خودش و تیم ها داشته باشد.

تصمیم گیرنده بیرون از ورزش

به همین خاطر مسئولان فدراسیون فوتبال تمام کوشش خود را خواهند کرد تا زمینه برگزاری ادامه رقابت های لیگ نوزدهم را فراهم نمایند. با این حال تصمیم گیرنده نهایی فدراسیون فوتبال و حتی وزارت ورزش نیست و باید دید ستاد مقابله با کرونا در ورزش چه تصمیمی را اتخاذ خواهد نمود.

در انتظار تصمیم نهایی

قرار است هفته آینده تصمیم نهایی در خصوص لیگ فوتبال و البته سایر مسابقاتی که به دلیل شیوع کرونا لغو شده بود، گرفته گردد تا ورزش ایران برای فصل های نیمه کاره مانده تکلیف خود را بداند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1030

به "احتمالات معین تکلیف لیگ نوزدهم فوتبال، شانس برگزاری بیشتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمالات معین تکلیف لیگ نوزدهم فوتبال، شانس برگزاری بیشتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید