ارائه تسهیلات به شرکتهای فناور با هدف جلوگیری از تعطیلی و تعدیل

به گزارش علی آباد جدید، مهدی کشمیری در تبادل نظر با خبرنگاران، با اعلام اینکه به تازگی برنامه ای در راستای یاری به شرکتهای فناور عظیم آسیب دیده از کرونا تصویب شده است، اظهار کرد: قرار است تسهیلاتی (سرمایه در گردش) به این شرکت ها پرداخت گردد که سقف آن 8 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

ارائه تسهیلات به شرکتهای فناور با هدف جلوگیری از تعطیلی و تعدیل

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم در پاسخ به این سوال که شرکت ها برای دریافت این تسهیلات چه شرایطی باید داشته باشند، گفت: این تسهیلات به شرکت هایی تعلق می گیرد که بالای 50 نفر نیروی انسانی و فروش بیش از 2 میلیارد تومان دارند.

کشمیری با اشاره به نقش صندوق نوآوری و شکوفایی در ارائه این تسهیلات به شرکت های فناور، اضافه کرد: این تسهیلات با سود 12 درصدی به صورت مستقیم از سوی یک بانک به شرکت ها پرداخت خواهد شد اما صندوق نوآوری و شکوفایی، 3 درصد بابت کاهش سود 12 درصدی، یارانه می دهد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، هدف از ارائه این یاری را حفظ اشتغال در این شرکت ها و نیز جلوگیری از کاهش نیروی انسانی و تعطیلی آنها مطرح کرد.

وی تعداد شرکت های فناور عظیم را حدود هزار و 200 مورد مطرح کرد و گفت: باید منتظر ماند و دید که چه تعداد از این شرکت ها به دلیل شیوع کرونا احساس زیان نموده و متقاضی دریافت تسهیلات خواهند بود. البته بعید می دانم بیش از 50-60 شرکت درخواست تسهیلات داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1204

به "ارائه تسهیلات به شرکتهای فناور با هدف جلوگیری از تعطیلی و تعدیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه تسهیلات به شرکتهای فناور با هدف جلوگیری از تعطیلی و تعدیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید