استارت آپ ها باید آینده نگر و بر اساس خلاقیت و تفکر علمی باشد

به گزارش علی آباد جدید، به گزارش خبرنگاران، اولین استارت آپ روستایی سه شنبه شب با انتخاب ایده های برتر با حضور سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، کلانی مدیرکل فرهنگی، اجتماعی معاونت توسعه روستایی، زاهدی استاندار، علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری، مرتضی موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و اکرم نجفی مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین به کار خود سرانجام داد.

استارت آپ ها باید آینده نگر و بر اساس خلاقیت و تفکر علمی باشد

در این رقابت علمی تیم استارت آپ استان مازندران در رده اول نهاده شد، گیلان دوم و قزوین سوم شد.

سید ابوالفضل رضوی در این مراسم گفت:قزوین در برگزاری اولین استارت آپ روستایی موفق عمل کرد و نشان داد بانوان هم توانمند هستند و با حمایت استانداری و حضور موثر ایده پردازان این تجربه می تواند الگویی برای دیگر استانها باشد.

وی اعلام کرد: استارت تاپ ها شتاب دهنده و ارتقاء دهنده آینده بینی و در زمان نماندن و کم کردن زمان و تحقق بهره وری بالا هستند.

رضوی یادآورشد: خروجی استارتاپ مهم است و اگر بر اساس ایده ها توسعه یابد و مبتنی بر خلاقیت و تفکر باشد ارزش دارد البته میزان آن فرق دارد زیرا گاهی یک فکر شما را یک ساعت و یا هزار ساعت جلو می برد.

معاون توسعه روستایی و مناطقمحروم کشور اعلام کرد: انسانی که قرار است مغزش را بدون استفاده تحویل خدا بدهد ارزش ندارد لذا باید دانست استارت آپ ها حاصل به چالش کشیدن مغزهاست.

مدیران باید آینده نگر باشند و در زمان متوقف نشوند

رضوی گفت: یکی از مسائل توسعه کشور این بوده که آینده را ندیدیم و در زمان متوقف شدیم اگر مشکل امروز را فقط در همان روز ببینیم در جا می زنیم.

وی اظهارداشت: مدیران باید از نسلی باشند که حل مسائل آینده را بدانند و تشخیص دهند و قدرت حل آن را داشته باشند در غیر این صورت درجا می زنیم و حرکت روبه جلو نخواهیم داشت.

رضوی گفت: استارت آپ ها زمانی موفق هستند که آینده را تشخیص داده و با هم حرکت نمایند و شرط توسعه پایدار مشارکت همه جانبه است مانند دوران جنگ و اگر در این شرایط هم با وحدت جلو برویم موفق می شویم اما اگرمانند جنگ فرهنگی متفرق باشیم ضربه می خوریم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری افزود: باید مسئولان ما بیکاری امروز را در سال 70 تشخیص می دادند و امروز کسانی باید حرف از مشکل بیکاری بزنند که در گذشته کاره ای نبودند و مسئولیت نداشتند و کسانی که یک زمان همه جوره اختیارات داشتند امروز نمی توانند به بیکاری انتقاد نمایند.

وی اعلام کرد: اگر می خواهیم به توسعه مستمر پایدار برسیم باید آینده نگر باشیم و گذشته را ارزیابی و غربال نموده و بدون اشتباه جلو برویم و توازن و تعادل را نیز حفظ کنیم.

رضوی گفت: اگر بخواهیم در استارت آپ ها موفق باشیم باید متحد عمل نموده و شرایط رآسان کنیم و همه با هم جلو برویم.

اولین استارت آپ روستایی با ارایه 150 ایده کاربردی به مدت 4 روز در قزوین برگزار گردید و در انتها تیم استان مازندران به مقام اول رسید، گیلان دوم شد و قزوین در مکان سوم جای گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 آذر 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 104

به "استارت آپ ها باید آینده نگر و بر اساس خلاقیت و تفکر علمی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استارت آپ ها باید آینده نگر و بر اساس خلاقیت و تفکر علمی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید