اظهارات اصناف مبنی بر مجاز بودن افزایش 4 درصدی قیمت ها رد شد

به گزارش علی آباد جدید، یک مقام مسوول در ستاد تنظیم بازار اظهارات رییس اتاق اصناف تهران مبنی بر مجاز بودن افزایش چهار درصدی قیمت ها به دلیل اصلاح قیمت بنزین را رد نموده و نسبت به هرگونه گران فروشی و افزایش خودسرانه قیمت ها به تولیدکنندگان و تامین کنندگان کالا، هشدار داد.

اظهارات اصناف مبنی بر مجاز بودن افزایش 4 درصدی قیمت ها رد شد

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

چند روز پیش قاسم نوده فراهانی - رییس اتاق اصناف تهران - در حاشیه پنجمین اجلاس فصلی اتاق اصناف ایران در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: حمل و نقل کالاها بیشتر با گازوئیل است که گران نشده است، با این وجود قیمت بنزین سهمیه ای 50 درصد افزایش داشته است و ممکن است فعالان صنفی و تاجران بار خود را با کامیون یا وانتی حمل نمایند و کرایه بیشتری بپردازند.

این فعالان مالی نباید افزایش کرایه را روی هر کالا اضافه نمایند، بلکه باید کل افزایش قیمت حمل و نقل را تقسیم بر همه کالاها نمایند که محاسبات نشان می دهد نهایت افزایش قیمت قابل پذیرش چهار درصد خواهد بود، اما بیشتر از این پذیرفته نمی گردد... افزایش قیمت چهار درصدی از همین الان می تواند اعمال گردد.

در واکنش به این اظهارات یک مقام مسوول در ستاد تنظیم بازار در گفت وگو با خبرنگاران، گفت: اظهارات رییس اتاق اصناف تهران مبنی بر مجاز بودن افزایش چهار درصدی قیمت ها نادرست بوده و رد می گردد.

وی با بیان اینکه پیش از این سازمان حمایت مصرف نمایندگان و تولیدنمایندگان ابلاغ نموده و اخیرا نیز مصوبه آن تمدید شده که بدون اجازه سازمان حمایت کسی اجازه افزایش قیمت ها را ندارد، گفت: در این رابطه هیچ تصمیمی راجع به افزایش قیمت کالا گرفته نشده است و بدون آنالیز سازمان حمایت و موافقت ستاد تنظیم بازار، هیچ تولیدنماینده و تامین نماینده ای حق افزایش قیمت کالاها را ندارد.

این مقام مسوول در ستاد تنظیم بازار درباره اظهارات رییس اتاق اصناف تهران مبنی بر مجاز بودن افزایش چهار درصدی قیمت ها، اظهار کرد: اصناف هر پیشنهادی دارند باید به سازمان حمایت اعلام نمایند تا آنالیز و تصویب گردد و تا پیش از آن هیچ کس حق افزایش قیمت ندارد.

وی در پاسخ به اینکه رییس اتاق اصناف تهران گفته از همین الان می توانند چهار درصد افزایش قیمت را اعمال نمایند، تاکید نمود: با هرگونه افزایش قیمت خودسرانه به جرم گران فروشی، برخورد تعزیراتی می گردد.

پویش بدون درج قیمت نخرید راه افتاد

این مقام مسوول در ستاد تنظیم بازار همچنین از راه افتادن پویش بدون درج قیمت نخرید اطلاع داد و گفت: این پویش فعلا در استانهای خراسان شمالی و خراسان رضوی راه افتاده که از همه مردم می خواهیم به آن بپیوندند و از مغازه ها و فروشگاه هایی که قیمت را روی کالاها درج ننموده اند، خرید ننمایند.

وی ادامه داد: از نظر ما هر فروشگاهی که قیمت کالا را درج نکند، نیت گران فروشی دارد، با این حال ما مراکز فروشگاهی متعدد عرضه کالا داریم و از مردم می خواهیم فقط از مراکزی که درج قیمت نموده اند، خرید نمایند.

این مقام مسوول در ستاد تنظیم بازار گفت: درج قیمت کالا از گران فروشی و نوسان قیمت ها جلوگیری نموده و یاری می نماید که قیمت ها به ثبات برسد.

وی تاکید نمود: طبق ابلاغ اجرا شده از این به بعد بازرسان سازمان حمایت، اصناف و تعزیرات؛ در هر مغازه و فروشگاهی که قیمت ها را درج نکند، به اضافه تخلف عدم درج قیمت، تخلف گران فروشی نیز در پرونده آنها ثبت می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 680

به "اظهارات اصناف مبنی بر مجاز بودن افزایش 4 درصدی قیمت ها رد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات اصناف مبنی بر مجاز بودن افزایش 4 درصدی قیمت ها رد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید