امکان شرکت ایرانیان مقیم کانادا در انتخابات ریاست جمهوری فراهم نیست، دولت قبل مایل به فروش نفت اما تحریم ها مانع بودند

به گزارش علی آباد جدید، ظریف در خصوص ادعاهایی در خصوص انفعالی بودن دیپلماسی دولت یازدهم گفت: جهان دیپلماسی ما را پیروز می داند و مرهون حضور مردم است. لذا نامزدهای ریاست جمهوری بخاطر منافع سیاسی کوتاه مدت حرفهایی نزنند که شان مردم زیر سوال برود. حتما دیپلماسی ایران سربلندانه است.

امکان شرکت ایرانیان مقیم کانادا در انتخابات ریاست جمهوری فراهم نیست، دولت قبل مایل به فروش نفت اما تحریم ها مانع بودند

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

به گزارش مرور نیوز، محمد جواد ظریف در جمع خبرنگاران در مورد صندوق های رای انتخابات ریاست جمهوری در کانادا گفت: ما امروز هیاتی از وزارت خارجه کانادا در ایران است تا در اینباره تبادل نظر کنیم. مقرارات کانادا اینطوری است که رای گیری باید در امکان دیپلماتیک انجام گردد و همان طور که اطلاع دارید کانادا 5 سال رابطه اش را با قطع کرد. وزیر خارجه این کشور اظهار علاقمتدی برای برقراری رابطه دیپلماتیک کرد اما هنوز اقداماتی که بتواند به گشایش این مناسبات و برگزاری انتخابات در کانادا منجر گردد صورت نگرفته اما ما کماکان بحث را پیگیری می کنیم. در امریکا شعب اخذ رای مناسبی وجود دارد.

وی در مورد ادعاهایی در مورد انفعالی بودن دیپلماسی دولت یازدهم گفت: جهان دیپلماسی ما را پیروز می داند و مرهون حضور مردم است. لذا نامزدهای ریاست جمهوری بخاطر منافع سیاسی کوتاه مدت حرفهایی نزنند که شان مردم زیر سوال برود. حتما دیپلماسی ایران سربلندانه است.

در مورد رابطه بانکی با جهان پس از برجام که ریس بانک مرکزی ارایه دادند اما بعضی نامزدهای ریاست جمهوری انها را نامعتبر میدانند خاطر نشان کرد: اعداد و ارقام ذکر شده واقعی است. تا قبل از این دولت یک کارگزاری خاجی نداشتیم اما اکنون اینچنین نیست. وصعیت تغییر نموده اما بعضی میخواهند وانمود نمایند شرایط عوص نشده است. گفته می گردد دولت خام فروشی میکند خب قبلا هم خام فروشی بود وهم قاچاق که میلیاردها تومان از سرمایه کشور نابود شد. اما دولت یازدهم زمینه فروش نفت را فراهم نموده و فراورده های نفتی در حال فروش است. نفت در برابر ارزهای معتبر میفروشیم و کالاهای سرمایه ای بخریم. در دولت قبل هم مایل به فروش نفت بودند اما خریداری نبود و تحریم ها اجازه نمیداد.

وزیر امورخارجه در مورد اظهارات تندروانه عربستان در رابطه با ایران گفت: عربستان دنبال تشنج است و این چیزی جز ناامنی برای این کشور نمی اورد. ضمن انکه این کشور در جایگاهی نیست که ایران را تهدید کند.

منبع: خبرگزاری موج
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 939

به "امکان شرکت ایرانیان مقیم کانادا در انتخابات ریاست جمهوری فراهم نیست، دولت قبل مایل به فروش نفت اما تحریم ها مانع بودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان شرکت ایرانیان مقیم کانادا در انتخابات ریاست جمهوری فراهم نیست، دولت قبل مایل به فروش نفت اما تحریم ها مانع بودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید