اهدای 7 قطعه شیء تاریخی در اسفندقه جیرفت

به گزارش علی آباد جدید، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از اهدای هفت قطعه شیء تاریخی در منطقه اسفندقه شهرستان جیرفت خبر داد.

اهدای 7 قطعه شیء تاریخی در اسفندقه جیرفت

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان، سرهنگ نورعلی چوگانی فرمانده یگان حفاظت استان امروز یکشنبه 18 شهریور 97 اظهار کرد: در پی فرهنگ سازی در زمینه حفاظت بهینه از اموال تاریخی- فرهنگی و جلب مشارکت های اجتماعی 7 قطعه شی تاریخی توسط یکی از اهالی بخش اسفندقه شهرستان جیرفت اهدا شد.

او با بیان اینکه در بین این اشیا، چهار عدد ظرف سفالی، دو عدد میله و یک عدد حلقه مفرغی به چشم می خورد، اضافه نمود: یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمان سعی دارد با اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ سازی های لازم مانع از خروج این قبیل آثار از استان و حتی کشور شود.

سرهنگ چوگانی با بیان اینکه در حال حاضر میزان حفاری های غیرمجاز در سطح استان کرمان به صفر رسیده است، شرح داد: افزایش کشفیات قاچاق اشیای عتیقه در جنوب استان کرمان به منزله انجام حفاری های غیرمجاز در مناطق باستانی این خطه نیست.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با تاکید براینکه کارکنان این یگان با همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی به صورت 24 ساعته تمامی محوطه های تاریخی و باستانی را تحت کنترل دارند، اظهار داشت: بر طبق قانون حمل، نگهداری و خرید و فروش اشیای عتیقه جرم محسوب و برطبق قانون با غارتگران و قاچاقچیان اموال تاریخی و فرهنگی به شدت برخورد می شود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 358

به "اهدای 7 قطعه شیء تاریخی در اسفندقه جیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای 7 قطعه شیء تاریخی در اسفندقه جیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید