بازار ادویه (مصری) استانبول کجاست؟ (تور استانبول ارزان)

به گزارش علی آباد جدید، سر زدن به بازار ادویه شهری مانند استانبول که مردمش برای ادویه در غذا ارزش زیادی قائلند، هم فال است و هم دیدن. در این مطلب با هم مرور می کنیم: چه بازاری برای خرید مناسب است و برترین و شناخته شده ترین بازارهای ادویه استانبول کدامند؟ مهمترین کلماتی که در خرید ادویه احتیاج دارید تا به زبان ترکی بگویید چه چیزهایی هستند؟ و چطور بی دردسر بازار مورد نظر را پیدا کنیم؟

بازار ادویه (مصری) استانبول کجاست؟ (تور استانبول ارزان)

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

خوشمزگی غذاهایی که می خوریم تا حد زیادی به ادویه جات آن برمی گردد. استفاده از دویه جات خاص امضای هر سرآشپز حرفه ای برای غذاهایی است که می پزد. اینکه غذاهای هر کشوری طعم خاصی دارد و گاهی برخی از آنها حسابی به دلمان می نشینند هم به خاطر همین ادویه های مخصوص است.

بازار ادویه فروش های استانبول کجاست؟

کاپالی چارشی یا بازار بزرگ استانبول، راسته ای دارد که برای ادویه فروش هاست. پای تان را که در آن بگذارید عطر فوق العاده ادویه ها سرمست تان خواهد نمود. ادویه ها با رنگ های زیبا و متنوع در ظروف مختلف، شیک و منظم کنار هم قرار گرفته اند، جلوه خاصی به بازار می دهند. مطمئنم که نه چشمان تان از تماشا این چشم انداز رنگارنگ سیر می گردد و نه حس بویایی تان از استشمام این همه عطر خوب.

اگر می خواهید بدانید بازار بزرگ استانبول کجاست؟باید به شما بگوییم بازار بزرگ استانبول یا کاپالی چارشی در محله بایزید یا با تلفظ ترکی بِیازیت است. اگر در میدان تکسیم هستید به وسیله ترموا یا تاکسی از روی پل گالاتا عبور کنید و در ایستگاهی که حوالی خیابان پاشا است پیاده شوید. مطلب راهنمای حمل و نقل عمومی استانبول راهنمای شما برای رسیدن به بازار خواهد بود. اگر دوست دارید بدانیدچطور می توان با خرید استانبول کارت و از راه متروبه تماشای بازار بزرگ بروید، مطالب ما را در وبلاگ خبرنگاران دنبال کنید.

بازار ادویه مصری ها در استانبول کجاست؟

بازار معروف دیگری که مخصوص خرید ادویه است و کمی بعد از کاپالی چارشی ساخته شده است، بازار مصری های استانبول است. این بازار در کنار مسجد جامع تازه یا ینی جامع واقع شده است. معمار آن آقا مصطفی است و پس از کاپالی چارشی، مشهورترین بازار سرپوشیده استانبول است.

در ابتدای ساخت این بازار به آن ولیده کارسیسی می گفتند. بازار مصری ها در ابتدا مخصوص عطاری بود اما کم کم به انبار غذای شهر تبدیل شد و در نهایت در آن به فروش گیاهان دارویی پرداختند. امروز علاوه بر داروهای گیاهی، ادویه جات فوق العاده ای در بازار مصر به فروش می رسد. امروز این بازار 85 مغازه دارد.

چطور به بازار مصر برویم؟

اگر اطراف میدان تکسیم و در بخش اروپایی استانبول هستید، به وسیله ترموا می توانید و عبور از پل گالاتا خود را به بخش آسیایی برسانید. بازار مصر یا بازار ادویه استانبول در ایستگاه امینونو و در ورودی گلدن هورن واقع شده است. می توانید با مطالعه مطلب راهنمای حمل و نقل عمومی در استانبول برترین و مقرون به صرفه ترین راه را برای رسیدن به بازار مصر یا بازار ادویه استانبول بیابید.

چه ساعتی برای بازدید بازار مصر مناسب است؟

از دوشنبه تا شنبه می توانید از ساعت 8:00 صبح تا 7:30 شب از این بازار بازدید کنید. روزهای یکشنبه یک و نیم ساعت دیرتر مغازه ها باز می نمایند یعنب از ساعت 9:30 می توانید به تماشای بازار بروید. شلوغ ترین زمان برای تماشای بازار هم بین ساعت 15:00 تا 16:00 است.

ادویه ها را به زبان ترکی بشناسیم؟

خود کلمه ادویه به زبان ترکی استانبولی باهارات گفته می گردد. به دارچین تارچین و به فلفل سیاه کارا بیبر می گویند. اگر دنبال فلفل تند هستید از عبارتآجی بیبر بهره ببرید.آویشن هم ککیک گفته می گردد. امیدواریم نام این ادویه ها به کارتان بیایند. ضمناً از همین بازار می توانید سالچا که نوعی رب تند فلفلی و گوجه است، تهیه کنید.

گردآوری و تنظیم: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 28 شهریور 1401 بروزرسانی: 28 شهریور 1401 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2237

به "بازار ادویه (مصری) استانبول کجاست؟ (تور استانبول ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار ادویه (مصری) استانبول کجاست؟ (تور استانبول ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید