بخشی از بازار تاریخی سنندج بازسازی شد (بازسازی آپارتمان)

به گزارش علی آباد جدید، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارش های منتشر شده، بخشی از بازار تاریخی سنندج بازسازی شد.

بخشی از بازار تاریخی سنندج بازسازی شد (بازسازی آپارتمان)

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

منصور مهرزاد، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی کردستان اظهار کرد: بازسازی نورگیرهای گذر اصلی، اجرای هواکش مشبک آجری و نصب نورگیر، بازسازی و تثبیت و بندکشی نمای داخلی سازه آجری و بعلاوه عایق کاری پوشش طاق و چشمه گذر اصلی معروف به گذر آصف از اقدامات بازسازیی این پروژه است.

وی با بیان اینکه برای بازسازی این پروژه افزون بر چهار میلیارد ریال از محل اعتبارات مشارکتی هزینه شد، گفت: این بازار تاریخی علاوه بر اینکه یکی از بناهای تاریخی و باشکوه استان است، نقش مهمی در اقتصاد منطقه و جذب توریست دارد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی کردستان قدمت هسته اولیه بازار تاریخی سنندج را مربوط به دوران صفویه اعلام کرد و اضافه نمود: بازار تاریخی این شهر در سال 1375 با شماره 1775 در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

به گفته وی، بازسازی و احیای آثار تاریخی ضمن تسریع در نیل به توسعه پایدار توریستی، باعث ایجاد اشتغال و فراوری عایدی برای شهروندان خواهد شد.

بارندگی های اخیر به بناهای تاریخی کردستان آسیبی وارد نکرد

مهرزاد در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه در چند روز اخیر شاهد بارش های بسیار مناسب برف و باران در تمام منطقه ها استان بودیم، کارشناسان و یگان حفاظت شهرستان های استان از بیش از 50 اثر و بنای تاریخی در کردستان به صورت میدانی بازدید کردند.

وی با بیان اینکه این بارندگی ها به بناهای تاریخی آسیبی وارد نکرد، گفت: کار پایش و حفاظت آثار و بناهای تاریخی به صورت منظم در استان انجام می گردد و در روزهای اخیر نیز برف روبی موزه ها و سایر آثار تاریخی استان انجام شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی کردستان یادآور شد: همیشه با شروع فصل زمستان، اقدامات حفاظتی و پیشگیرانه در بناهای تاریخی استان با هدف آمادگی در برابر وقوع حوادث و مخاطرات آب و هوایی انجام می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 17 بهمن 1401 بروزرسانی: 17 بهمن 1401 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2304

به "بخشی از بازار تاریخی سنندج بازسازی شد (بازسازی آپارتمان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخشی از بازار تاریخی سنندج بازسازی شد (بازسازی آپارتمان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید