برای دوران پساکرونا باید تصمیمات اثرگذار اتخاذ گردد

به گزارش علی آباد جدید، رئیس اتاق سمنان با اشاره به اینکه اگر تصمیم گیری ها اگر به اما و شاید منجر گردد، مسئله ای برطرف نخواهد شد، گفت: برای حمایت از واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا، تمهیداتی اندیشیده شده که شرایط را برای آن قابل تحمل تر می نماید؛ اما مسائلی نظیر استمهال مطالبات سازمان های تأمین اجتماعی، امور مالیاتی و شرکت های گاز و برق کوتاه مدت است و برای دوران پساکرونا باید تصمیمات تأثیرگذاری از سوی دولت اتخاذ گردد.

برای دوران پساکرونا باید تصمیمات اثرگذار اتخاذ گردد

علی اصغر آدینه ای در ملاقات با دادستان استان سمنان اضافه کرد: طی هماهنگی های صورت پذیرفته در اتاق بازرگانی مقرر شده صاحبان صنایع در رسته های مختلف مسائل و زیان های خود در زمان کرونا را اعلام نمایند تا برای یافتن راهکارهای برطرف آنها کوشش گردد.

او ادامه داد: کاهش تقاضا در بازار کاملاً احساس می گردد، بخشی از این مسائل ملی و بخشی دیگری برش استانی دارد. جا دارد بازار مناسب ایجاد نمایم تا حجم فراوریات در چرخه توزیع قرار بگیرد.

آدینه ای برون رفت از این شرایط را صادرات دانست و اظهار کرد: مراودات و مراسلات تجاری با 17 کشور همسایه یک ضرورت است باید هرچه سریع تر نسبت به برطرف انسداد مرزها اقدامات بایسته صورت بپذیرد.

رئیس اتاق سمنان گفت: یکی از سرمایه ها در فراوری حفظ منابع انسانی است فراورینماینده اهتمام دارد که منابع انسانی را در خط فراوری حفظ نمایند.

آدینه ای گفت: نظرات کارشناسی دادگستری استان می تواند در حمایت قوه قضائیه از فراورینمایندگان بسیار مؤثر باشد.

رئیس اتاق سمنان توضیح داد: در مباحث داخلی باید بوروکراسی ها را کاهش دهیم، این اصلاحات در جهش فراوری اثرگذار است.

رئیس اتاق سمنان گفت: مرکز داوری در اتاق سمنان تشکیل شده است جا دارد این مرکز در دادگستری استان مورد ارشاد و توجه قرار بگیرد.

شریف ابراهیمی دادستان عمومی و انقلاب اسلامی استان سمنان در این نشست گفت: دادگستری و ستاد حمایت قضایی از اقتصاد مقاومتی این آمادگی را دارد تا نظرات و پیشنهاد های اتاق بازرگانی در دوران کرونا را موردبررسی قرار بدهد.

شریف ابراهیمی گفت: الآن زمان جنگ است باید همانند زمان جنگ تیم شناسایی داشته باشیم این تیم شناسایی باید متشکل از فعالین و صاحبان صنایع مالی باشند، این افراد مختصات مالی را به خوبی می شناسند و می توانند راه کارهای برون رفت را به درستی کارشناسی نمایند.

دادستان استان سمنان ادامه داد: کارگروه حمایت از اقتصاد مقاومتی می تواند حمایت های بسیار مهمی از صاحبان صنایع انجام بدهد.

در خاتمه این نشست مقرر شد کمیته ای جهت رصد دوران پساکرونا با موضوع دستگاه های قضایی و اجرایی، اصناف و اتاق سمنان تشکیل گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1062

به "برای دوران پساکرونا باید تصمیمات اثرگذار اتخاذ گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای دوران پساکرونا باید تصمیمات اثرگذار اتخاذ گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید