مشتاقی: باید بار روانی را از دوش بنا و رئیس فدراسیون برداشت، برای ویلموتس پول هست، برای کشتی نیست

به گزارش علی آباد جدید، پیشکسوت کشتی فرنگی گفت: برای من این پول ویلموتس عقده شده، چرا این پول را نباید مربی داخلی بگیرد؛ مگر یحیی گل محمدی دارد یا نامجومطلق بد کار می نمایند؟

مشتاقی: باید بار روانی را از دوش بنا و رئیس فدراسیون برداشت، برای ویلموتس پول هست، برای کشتی نیست

به گزارش خبرنگاران، بهرام مشتاقی که میهمان برنامه دایره طلایی بود در خصوص اینکه این روزهای کرونا را چطور سپری نموده است، گفت: در خانه نشستیم و عکس های قدیم کشتی را می بینیم، کتاب کشتی می خوانیم و در رویای کشتی، خواب کشتی می بینیم. قرار بود در لیگ شرکت کنیم که حادثه ای ما را از این مهم دور کرد، چند ماهی بود که سر شوق آمده بودیم اما نشد. باید به سازمان لیگ و فدراسیون کشتی خسته نباشید بگویم که با این شرایط لیگ را برگزار کردند و مسابقات خوبی به انجام رسید. برخلاف انتظار من بچه ها خوب بودند، درحالیکه پیش از این کنار خیابان و جنگل و سالن بدنسازی تمرین می کردند و تمرین زیادی روی تشک نداشتند.

وی ادامه داد: اینطور که دیدیم 60-70 درصد بچه ها آماده اند و اگر مسابقه جهانی برگزار گردد و ما اردو برگزار کنیم، کشتی گیران زیاد دور از شرایط خوب نیستند. با تمرین منسجم می گردد تیم را به جهانی رساند.

مشتاقی با اشاره به کوشش رسانه ای برای بازگرداندن تیم فولاداکسین به لیگ فرنگی توضیح داد: من دلم پر است، برای اینکه هیچ وقت به کشتی نگاهی که باید باشد، نبود. 67 سال از خدا عمر گرفته ام، از 19 سالگی در این رشته بودم. و چیزی که به خاطر می آورم این است که همواره کشتی یک جایش لنگیده و هیچ وقت حمایت مناسبی نداشته است. لیگ برای بچه های ما خوب است، از آن استعداد پیدا می گردد و کشتی به سراسر کشور اشاعه پیدا می نماید. مثلا سیرجان اصلا در کشتی نبود و نیست اما الان به واسطه لیگ، پیدایش شده و امیدوارم که در لیگ حفظ گردد.

قهرمان سابق بازی های آسیایی با اشاره به پول هایی که در فوتبال بابت اشتباهات هزینه می گردد، گفت: پول هست که 170 میلیارد تومان به ویلموتس می دهند، بعد یک میلیارد برای یک تیم کشتی هزینه نمی گردد. چرا این پول ها را به بچه های خودمان نمی دهید؟ چرا به کشتی نگاه نمی کنید؟ وقتی المپیک و مسابقات جهانی و بازی های آسیا می رسد، همه نگاه ها به کشتی است. من خاطرخواه فوتبالم، حسن روشن و علی پروین جزو رفقایم هستند، فوتبال و والیبال و تکواندو را دوست دارم و مسابقاتش را می بینم، اما چرا فقط به یک رشته این قدر بها می دهید و باقی رشته ها نه؟

مشتاقی در خصوص گروه ب لیگ کشتی فرنگی گفت: تیم ها در آن گروه به هم نزدیک ترند. سه تیم بازار عظیم، صبانور کردستان و دانشگاه آزاد آنجا مدعی هستند. خیرآبادی تیم خوبی در کردستان ساخته و و خوشحالم که وارد لیگ شدند و فکر می کنم در آن گروه مسابقات قشنگی را ببینیم.

عضو سابق شورای فنی کشتی فرنگی در خصوص عدم حضور تیم یزد در لیگ تاکید نمود: هیئت کشتی یزد با ما 4-5 ماه پیش قرارداد بست. رئیس و نایب رئیس هیئت علاقمند بودند و دیدشان مثبت بود. کادر را قوی کردیم، ملک محمد بویری را سرمربی گذاشتیم و نفرات خوبی را جمع کردیم. تیم 4-5 ماه با این گرمای خوزستان با چه مشقتی تمرین کردند اما 5 روز مانده به مسابقات گفتند بودجه نیست، اگر نبود از اول می گفتید ما اینهمه بچه ها را جمع نمی کردیم. حالا به هرصورت از بویری خواهش کردیم با ایذه صحبت کند و تیم از آنجا در لیگ شرکت کند. ایذه اول نمی خواست تیم داری کند اما درنهایت بچه ها با پول کمتر به سیناصنعت رفتند. استاندار یزد با یک امضا می توانست یک میلیارد برای تیم داری ما هزینه کند، اما این کار انجام نشد. اگر یزد در لیگ حضور پیدا می کرد، کشتی آنجا اشاعه بیشتری داشت.

مشتاقی با اشاره به دلگیری های سرمربی تیم ملی گفت: حیف است به کشتی نمی رسند، بعد می گویند بنا قهر کرد. مربی ما گرفتار است، دغدغه دارد. بنا قهر نمی نماید بلکه مربی ما بارش سنگین است، مردم از او طلا می خواهند، نقره و برنز مردم ما را راضی نمی نماید. چه زمانی باید بسازد، چه کسی باید به بچه ها برسد؟ رئیس فدارسیون با غم فراوان در همین برنامه می گوید، تعداد کشتی گیران ما به 40 هزار نفر کاهش پیدا نموده، سال دیگر با این شرایط 20 هزار نفر کشتی گیر داریم. حقیقت این است که اصلا گرفتاری اقتصادی نداریم، خیلی جاها پول هست و چمدان چمدان از کشور خارج می گردد.

وی افزود: برای من این پول ویلموتس عقده شده، چرا این پول را نباید مربی داخلی نگیرد؟ مگر یحیی گل محمدی دارد بد کار می نماید، یا نامجومطلق. پول هست که به مربی خارجی می دهند، همین پول را باید در خرج داخلی ها نمایند که بتوانیم چند تا مثل محمد بنا بسازیم. در فوتبال هم می توانیم اینقدر سرمایه را بیرون نبریم. اگر سکه گران شده، به کشتی گیر ما چه مربوط است، 4-5 سکه که چند سال پیش قرار بود بدهند را نداده اند. خب آن را ندهید، کشتی گیران ما همه پهلوانند، بدون پول کشتی می گیرند، همه هم دست شان به دهان شان می رسد و گدا نیستند، اما اینگونه پاداش دادن بد است.

عضو سابق تیم ملی کشتی فرنگی با تاکید بر اینکه باید بار روانی را از تیم محمد بنا کم کرد، گفت: من در همین لیگ ندیدم که بچه ها کم بیاورند، این یعنی اینکه اگر جهانی برگزار گردد، می توانیم تیم مان را برسانیم. من از رسانه ها می خواهم که بار روانی را از تیم ملی بردارند. آن سه طلای المپیک لندن، بار کشتی فرنگی را سنگین نموده، کاری ندارم که تیم خوبی داشتیم و چند سالی جمشید خیرآبادی و ناصر نوربخش و رسول جزینی و ... در کنار محمد بنا روی این تیم کار کردند که نتیجه گرفتیم، اما آن موقع کشتی در خاک بود، اما حالا کشتی سرپا شده مثل دوره ای که من و بنا در یک تیم کشتی می گرفتیم. بنا و محمدی و مهربان نباید گرفتار این انتظار باشند که از المپیک 6 طلا بگیرند، کشتی خُم رنگرزی نیست. تیم ملی ایران با چندین طلا قهرمان مسابقات جهانی 1961 یوکوهاما شد اما سال بعدش نتوانست آن تعداد مدال را بگیرد.

مشتاقی هم در پاسخ به این سوال که حضور حمید سوریان در کنار محمد بنا چقدر می تواند به کشتی فرنگی یاری کند، تاکید نمود: این حرف من را بنا هم چندی قبل گفت که اگر سوریان سرمربی گردد بهتر است تا اینکه نایب رئیس فدراسیون باشد چون نایب رئیس کار انچنانی نمی تواند انجام دهد اما سوریان در کار فنی می تواند یک محمد بنای دیگر باشد. بنا 61 ساله هست و یک روزی حتما خواهد رفت. مربیان ما فرسوده می شوند ولی کشتی هست. او باید جایگزین داشته باشد.

وی در سرانجام گفت: بنا اگر مغزش راحت باشد مسئله ای ندارد که برود، همواره ما امکانات نداشتیم اما مدال گرفتیم. الان کرونا هست، ما نمی توانیم چند فینالیست داشته باشیم اگر یک فینالیست هم داشته باشیم شاهکار است. مردم باید بدانند سه طلای لندن تکرار نمی گردد. ما یک تیم به خود بنا دادیم برد آسیایی، خودمان گفتیم این تیم جوان است و چهارم آسیا هم نمی گردد. تیم سوم آسیا شد مسئله ای پیش نیامد، بنا هم تا فرودگاه راضی بود، اما از هواپیما تا فرودگاه مردم گفتند چرا این تیم سوم شده و بنا دید انتظارات چقدر بالاست و رفت. این بار روانی باید از دوش فدراسیون هم برداشته گردد. نمی گردد مثل المپیک لندن نتیجه گرفت. مردم را باید از این موضوع مطلع کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1345

به "مشتاقی: باید بار روانی را از دوش بنا و رئیس فدراسیون برداشت، برای ویلموتس پول هست، برای کشتی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشتاقی: باید بار روانی را از دوش بنا و رئیس فدراسیون برداشت، برای ویلموتس پول هست، برای کشتی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید