برگزاری کنفرانس بین المللی درباره روهینجا در آنکارا

به گزارش علی آباد جدید، آنکارا روز جمعه میزبان کنفرانس مشورتی و بین المللی درباره بحران روهینجا با تمرکز بر چالش های پیشروی ارتقای شرایط زندگی برای پناهجویان بود.

برگزاری کنفرانس بین المللی درباره روهینجا در آنکارا

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آناتولی، امیت یالچین، معاون وزیر امور خارجه ترکیه در مراسم افتتاحیه این کنفرانس گفت: علی رغم تمام تلاش های اجرا شده هنوز بحران انسانی در ایالت راخین میانمار و کمپ پناهجویان در منطقه کاکس بازار بنگلادش باقی مانده است.

وی ادامه داد: دولت ترکیه از بنگلادش به دلیل جلوگیری از وقوع بحران فاجعه آمیز بشری با باز کردن مرزهایش قدردانی می کند اما با این حال این تلاش ها کافی نیست.

سازمان عفو بین الملل گفت: از اواخر اوت 2017 نزدیک به 750 هزار از مسلمانان روهینجا که بیشتر آنها کودک و زن هستند به مرز بنگلادش فرار کرده اند.

از سوی دیگر بر اساس اعلام پزشکان بدون مرز، دست کم 9400 روهینجایی در ایالت راخین میانمار از 25 اوت تا 24 سپتامبر 2017 کشته شده اند.

همچنین براساس گزارش منتشر شده مرگ 71.7 درصد از ساکنان روهینجا به دلیل خشونت های رخ داده بوده که 730 نفر از کشته شدگان بچه ها کمتر از پنج سال بوده است.

یالچین اضافه کرد: علاوه بر تلاش های ما در حوزه کمک های بشردوستانه ما باید تلاش هایمان را در جبهه سیاسی به عنوان اعضای مسئول جامعه بین الملل افزایش دهیم.

وی ادامه داد: برای حل مسائل انسانی، اقتصادی و سیاسی مسلمانان روهینجا باید یک استراتژی جامع به کار گرفته شود.

در این کنفرانس علاوه بر هیات هایی از اتحادیه اروپا مقاماتی از آمریکا، استرالیا، بنگلادش، فنلاند، انگلیس، سوئیس، ژاپن، کانادا، قطر، نروژ، تایلند و نمایندگان سازمان های وابسته به سازمان ملل حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 818

به "برگزاری کنفرانس بین المللی درباره روهینجا در آنکارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری کنفرانس بین المللی درباره روهینجا در آنکارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید