بهره مندی مودیان مالیاتی از مزایای متعدد قانون پایانه های فروشگاهی

به گزارش علی آباد جدید، مدیرکل امور مالیاتی کردستان گفت: مودیان مالیاتی با اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان از مزایای متعددی بهره مند می شوند

بهره مندی مودیان مالیاتی از مزایای متعدد قانون پایانه های فروشگاهی

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از سنندج،حسن سجودی مدیر کل امور مالیاتی کردستان گفت: براساس قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، فعالان مالی در سامانه مودیان ثبت نام نموده و هنگام فروش کالا یا ارائه خدمات از انواع مختلف پایانه های فروشگاهی استفاده می کنند که این امر موجب افزایش شفافیت مالی و عدالت اجتماعی می گردد.

سجودی اضافه نمود: پایانه فروشگاهی شامل رایانه، دستگاه کارتخوان بانکی، درگاه پرداخت الکترونیکی یا هر وسیله دیگری است که امکان اتصال به شبکه های الکترونیکی پرداخت رسمی کشور و سامانه مودیان را داشته باشد و از قابلیت صدور صورتحساب الکترونیکی هم برخوردار باشد.

او گفت: تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری مثل صندوق فروش، ترازوی دیجیتال، نرم افزار های فروش، نرم افزار های کاربردی روی گوشی های هوشمند و سامانه های فروش یکپارچه، به شرطی که استاندارد های اعلام شده به وسیله مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور را داشته باشند، پایانه فروشگاهی محسوب می شوند.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان توضیح داد: قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، برای مودیانی که در این سامانه ثبت نام کنند، مزایا، تسهیلات و جوایز مالیاتی در نظر گرفته که مودیان محترم ضروری است برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مرکز تنظیم مقررات پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان مالیاتی به نشانی rcp.tax.gov.ir مراجعه کنند.

سجودی در مورد مزایای این قانون گفت: براساس این قانون اصل بر صحت اطلاعات مودیان است مگر آنکه خلاف آن ثابت گردد. بعلاوه ماموران مالیاتی جز در مواردی که تخلفی اجرا شده باشد حق ندارند به محل فعالیت این مودیان مراجعه کنند و علاوه بر این مودیانی که در سامانه مذکور ثبت نام و از پایانه فروشگاهی استفاده می کنند نیازی به پرکردن اظهارنامه مالیات بر ارزش اضافه نموده و بعلاوه ارائه لیست معاملات فصلی ندارند و اظهارنامه عملکرد این گروه از مودیان در صورت انطباق با پایگاه اطلاعات مالیاتی بدون رسیدگی پذیرفته می گردد.

او در مورد جرایم پیش بینی شده در صورت عدم انجام تکالیف قانونی هم گفت: از جمله جرائم پیش بینی شده می توان به اعمال جرایم نقدی، محرومیت از اعمال معافیت های مالیاتی، نرخ صفر و مشوق های قانون مالیات های مستقیم و ابطال مجوز فعالیت واحد متخلف و مسدود شدن درگاه ها و پایانه های پرداخت واحد متخلف اشاره نمود.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1937

به "بهره مندی مودیان مالیاتی از مزایای متعدد قانون پایانه های فروشگاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره مندی مودیان مالیاتی از مزایای متعدد قانون پایانه های فروشگاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید