تامین احتیاج ارزی کشور از منابع صادرات غیر نفتی

به گزارش علی آباد جدید، عبدالناصر همتی با بیان اینکه در یکسال گذشته ذخایر ارزی کشور نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش نیز داشته است، گفت: بخش مهمی از احتیاج ارزی کشور برای واردات، به وسیله صادرات غیر نفتی تامین شد.

تامین احتیاج ارزی کشور از منابع صادرات غیر نفتی

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، عبدالناصر همتی در جلسه شورای گفتگوی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه باید کوشش کنیم میان صادرات و واردات تعادل ایجاد کنیم، در مورد نقش فعالان مالی در حل مسائل کشور اعلام نمود: درخواست من این است که فعالان مالی، شرایط کشور را درک نمایند، زیرا کشورمان در شرایط ویژه ای است و هیچ کس جز مردم ایران به منافع ملی ما فکر نمی کند و ما باید برای همه موارد پیش بینی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مسائل فعلی کشورمان قابل حل است عنوان نمود: در یکسال گذشته خوشبختانه ذخایر اسکناس ارزی مان نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش نیز داشته است و سال جاری بخش مهمی از ارز مورد احتیاج کشور برای واردات به وسیله صادرات غیرنفتی تامین شد.

رییس کل بانک مرکزی با دعوت از فعالان مالی استان آذربایجان غربی برای ادامه جلسه با حوزه ارزی، نظارت و اعتباری این بانک در تهران، توضیح داد: پیش از این نیز با فعالان مالی سایر استان ها نیز چنین جلساتی برگزار شده است و نتایج خوب و مثبتی از این جلسات حاصل شده است. از این رو در ارتباط با آذربایجان غربی نیز همین راه حل را در پیش می گیریم.

همتی در ادامه اضافه نمود: براساس صحبت هایمان به عقیده من عمده مسائل شما به صادرات باز می گردد. حل مسائل شما برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است. شما تا همین امروز مبلغ قابل توجهی صادرات داشتید، این حجم از صادرات در شرایط فعلی برای اقتصاد کشور بسیار مهم است. از طرفی بخشی از فشاری که دشمن به اقتصاد کشورمان وارد می آورد، باید توسط شما فعالان مالی خنثی گردد، لذا از این منظر بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور امری ضروری به حساب می آید، از این رو معاونت ارزی بانک مرکزی کوشش خواهد نمود مسائل فعالان مالی و صادرنمایندگان در زمینه بازگشت ارز حاصل از صادرات را رفع کند.

در خاتمه این نشست، همتی با تعدادی از فراوری نمایندگان استان جداگانه ملاقات و مسائل آن ها را آنالیز و دستورات لازم برای حل مسائل آن ها صادر کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 538

به "تامین احتیاج ارزی کشور از منابع صادرات غیر نفتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین احتیاج ارزی کشور از منابع صادرات غیر نفتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید