تدوین نقشه راه تجاری سازی محصولات صنایع دستی گلستان

به گزارش علی آباد جدید، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: با تشکیل کارگروهی نقشه راه تجاری سازی و بازاریابی صنایع دستی گلستان با هدف معرفی و رونق فروش محصولات هنرمندان تدوین خواهد شد.

تدوین نقشه راه تجاری سازی محصولات صنایع دستی گلستان

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی لوگو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی لوگو و آرم تجاری تا برندینگ حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، احمد تجری روز سه شنبه 8 بهمن ماه 98 در بیست و سومین نشست تخصصی بسته بندی و راهکارهای تجاری سازی محصولات صنایع دستی گفت: گلستان به دلیل برخورداری از پیشینه تاریخی، زیست اقوام مختلف در کنار یکدیگر و همچنین توانمندی هنرمندانش، از تنوع خوبی در محصولات صنایع دستی بهره مند است که باید زمینه معرفی آن در عرصه های ملی و بین المللی فراهم گردد.

او اعلام نمود: طبق ارزیابی و آنالیز های کارشناسی و نیازسنجی های حوزه صنایع دستی استان، امروزه یکی از راهکارهای توسعه و رونق این هنر صنعت در گلستان بحث تجاری سازی محصولات است. تجاری سازی فرآیندی است که از فراوری تا عرضه و همچنین شناسنامه دار کردن محصولات را دربر می گیرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی گلستان ضمن تأکید بر این که تجاری سازی یکی از سیاست های مهم و جدی در فراوری محصولات صنایع دستی استان است، از تشکیل کارگروه بازاریابی و تجاری سازی محصولات صنایع دستی گلستان اطلاع داد.

او اضافه نمود: این کارگروه که از کارشناسان، هنرمندان و اساتید دانشگاهی مرتبط تشکیل شده در حال تدوین نقشه راهی برای تجاری سازی محصولات صنایع دستی استان است که تاپایان امسال این نقشه راه تدوین خواهد شد.

تجری با اشاره به این که این نقشه راه پس از آنالیز، تدوین و تصویب ابلاغ و اطلاع رسانی خواهد شد، از صاحب نظران خواست تا پیشنهاد های خود را در این حوزه به معاونت صنایع دستی گلستان ارسال نمایند تا پس از تدوین نقشه راهی جامع، برنامه ریزی های اجرایی آن صورت گیرد.

او توضیح داد: با نهادینه کردن تجاری سازی در حوزه صنایع دستی استان می توان بازار فروش محصولات هنرمندان را تأمین و زمینه رونق و اشتغال زایی به ویژه در مناطق روستایی را فراهم ساخت.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی گلستان با اشاره به این که بحث آموزش هنرمندان و صنعتگران یکی از اولویت های این اداره کل در حوزه صنایع دستی است، گفت: برگزاری دوره هایی چون نشست بسته بندی و راهکارهای تجاری سازی محصولات صنایع دستی که امروز در گنبدکاووس در حال برگزاری است با هدف افزایش آگاهی هنرمندان حوزه صنایع دستی با بحث تجاری سازی محصولات برای عرضه بهتر در بازارهای داخلی و خارجی انجام شد.

پرونده ثبت شهر جهانی فرش ترکمن در حال تکمیل است

تجری تأکید کرد: ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه صنایع دستی شهرستان گنبدکاووس وجود دارد که باید از این فرصت ها به درستی استفاده گردد.

او یادآور شد: شهرستان گنبدکاووس در خردادماه 96 به عنوان شهر ملی فرش ترکمن به ثبت رسیده است و اکنون پرونده ثبت شهر جهانی فرش ترکمن در حال تکمیل است. با تبدیل گنبد به شهر جهانی شاهد اتفاقات خوب و مثبتی در حوزه صنایع دستی شهرستان و استان خواهیم بود.

بیست و سومین نشست تخصصی بسته بندی و راهکارهای تجاری سازی محصولات صنایع دستی امروز سه شنبه 8 بهمن ماه 98 با حضور احمد تجری سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان در سالن اجتماعات دانشگاه شمس گنبدکاووس برگزار گردید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 803

به "تدوین نقشه راه تجاری سازی محصولات صنایع دستی گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین نقشه راه تجاری سازی محصولات صنایع دستی گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید