تسلا مدل 3 ساخت چین راهی بازار می گردد

به گزارش علی آباد جدید، تسلا مدل 3 از این پس در چین ساخته خواهد شد. این خبر سرتیتر خبرگزاری های خودرویی در روزهای گذشته بوده و نشان دهنده عزم تسلا برای پیشرفت هرچه سریع تر در بازار خودرو دنیا است. کارخانه خودروسازی تسلا شانگهای در 357 روز به بهره برداری رسیده و این شرکت امیدوار است تا راه اندازی این کارخانه نقطه بهبود جنگ تجاری آمریکا و چین باشد.

تسلا مدل 3 ساخت چین راهی بازار می گردد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

تسلا مدل 3 ساخت چین

یکسال از زمانی که تسلا گفت خط فراوری خودروهایش را در چین راه اندازی می نماید، می گذرد. در این مدت کوتاه شرکت آمریکایی توانسته کارخانه جدیدش را به بهره برداری رسانده و نخستین نمونه از تسلا مدل 3 را در آن به فراوری برساند. این خودرو با قیمت تقریبی 50 هزار دلار یا 355.800 یوان به فروش خواهد رسید. این قیمت بسیار کمتر از نسخه های وارداتی تسلا مدل 3 است. نمونه های وارداتی این خودرو در چین حدود 439 هزار یوان قیمت دارند.

تسلا برای راه اندازی خط فراوریش در چین حدود دو میلیارد دلار سرمایه گذاری نموده است. این کارخانه در شانگهای قرار گرفته است و همان طور که گفته شد، در کمتر از یکسال به بهره برداری رسیده است. در ابتدا تنها تسلا مدل 3 در این خط فراوری مونتاژ شده و از ماه آینده به مشتریان چینی تحویل داده می گردد. به مناسبت افتتاح کارخانه جدید تسلا در چین، 15 دستگاه تسلا مدل 3 از خط فراوری این کارخانه خارج شده و به کارمندان تسلا در چین تحویل داده شدند.

حمایت چین از سرمایه گذاری تسلا

تسلا تا پیش از راه اندازی این کارخانه، محصولات خود را به وسیله واردات به مشتریان چینی عرضه می نمود. اکنون پیش از سال نو قمری چینی که از 25 ژانویه شروع می گردد، محصولات تسلا که در چین فراوری شده اند، به مشتریان تحویل خواهند شد. مراسم افتتاح کارخانه تسلا در چین با حضور یکی از معاونین تسلا، تائو لین برگزار گردید. وی در حاشیه این مراسم گفت: از این پس تسلا مدل 3 های ساخت چین، خیابان ها و جاده های این کشور را به تسلط خود در خواهند آورد.

دولت چین از ساخت این کارخانه حمایت نموده که این کار بازتابی گسترده در رسانه های دنیا داشته است. تسلا نخستین برند غیرچینی است که کارخانه ای متعلق به خود را در چین راه اندازی می نماید و علاوه برآن، از حمایت پکن برخوردار است.

جاذبه های بازار چین

بازار خودرو چین جاذبه های فراوانی برای خودروسازان بین المللی دارد. سال گذشته در چین 1.3 میلیون دستگاه خودرو برقی به فروش رسیدند. این آمار فروش بالا هر فراوریکننده ای از جمله تسلا را برای دستیابی به این بازار وسوسه می نماید. بازار خودرو چین برخلاف سایر نقاط دنیا هنوز اشباع نشده و خودروسازان می توانند فروش قابل توجهی در بازار چین داشته باشند.

ایلان ماسک مدیرعامل میلیاردر تسلا، بارها نشان داده که از بازاریابی بیزار است، اما جاذبه های فراوان بازار چین هر سرمایه داری را به خود جلب می نماید. به گزارش رویترز، فعالیت های تسلا تنها به ساخت کارخانه محدود نمی گردد. این شرکت میخواهد مراکز خدمات پس از فروش و ایستگاه های شارژ بسیاری را برای اطمینان یافتن از راحتی کاربران در چین احداث نماید.

مطابق برنامه تسلا در طی سال آینده مراکز خدماتی و ایستگاه های شارژ این شرکت در چین دوبرابر خواهند شد. همچنین پرسنل این شرکت از 600 نفر به 1500 نفر افزایش خواهند یافت. کارخانه تسلا نیز هم اکنون می تواند 280 خودرو در روز فراوری کند و پیش بینی می گردد فروش قابل ملاحظه ای برای تسلا در چین رقم بزند.

منبع: Gadgets

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 690

به "تسلا مدل 3 ساخت چین راهی بازار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلا مدل 3 ساخت چین راهی بازار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید