تهدید فدراسیون فوتبال به صادر نکردن مجوز حرفه ای استقلال و پرسپولیس

به گزارش علی آباد جدید، عضو کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای می گوید به علت وجود مسائل مالیاتی، هنوز اعضای هیات مدیره و مدیرعامل استقلال و پرسپولیس به سازمان ثبت شرکت ها معرفی نشده اند.

تهدید فدراسیون فوتبال به صادر نکردن مجوز حرفه ای استقلال و پرسپولیس

کاظم اولیایی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به مشکل حقوقی باشگاه های استقلال و پرسپولیس گفت: مسئله ای حقوقی این تیم ها فراتر از مشکل اقتصادی است و باید آن را به طور جدی دنبال کرد. اگر بحث حقوقی به درستی انجام گردد، بحث اقتصادی تیم ها هم قابل حل شدن است. باشگاه های ما از نظر حقوقی، تعریف واقعی ندارند و این موضوع گرفتاری بیشتری است.

وی ادامه داد: مجمع و هیات مدیره باشگاه ها موظف هستند درباره وضعیت حقوقی اقدام نمایند. وضعیت حقوقی این تیم ها چند سال قبل صورت گرفته و به علت وجود مسائل اقتصادیاتی، هیات مدیره و مدیرعامل فعلی در سازمان ثبت شرکت ها معرفی نشده اند.

عضو کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال اظهار داشت: وزارت خانه به عنوان مجمع و اعضای هیات مدیره به عنوان مسئول باید تعریف حقوقی را حل نمایند. به خاطر به روز نشدن وضعیت باشگاه ها در سازمان ثبت شرکت ها، افراد دیگری به جای مسئولان حقوقی این باشگاه ها ممنوع الخروج شده و حساب های بانکی آن ها بسته شده است.

اولیایی با بیان اینکه امضای قراردادها و مدارک رسمی این باشگاه ها توسط کسانی انجام می گردد که در قانون به رسمیت شناخته نشده اند، گفت: این مسائل به عهده کسی است که در سازمان ثبت شرکت ها به عنوان مدیرعامل و اعضای هیات مدیره معرفی شدند. در حال حاضر گرشاسبی به عنوان مدیرعامل پرسپولیس در سازمان ثبت شرکت ها معرفی شده است.

وی با تاکید بر اینکه کمیته های صدور مجوز حرفه ای همانند دوره های گذشته با تیم ها و باشگاه ها مماشات نخواهند کرد، اضافه نمود: اگر ما هم لاپوشانی کنیم، این موضوع مانند سرطان باقی می ماند و به قانقاریا تبدیل می گردد. چرا باید گرشاسبی مدیرعامل پرسپولیس باشد؟ نه تنها استقلال و پرسپولیس بلکه در لیگ یک و دو هم وضعیت به همین منوال است.

عضو کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال اظهار داشت: اکنون گرشاسبی ممنوع الخروج شده و حساب هایش را توقیف کردند. او چند روز قبل این موضوع را در جلسه کمیته بدوی خاطرنشان کرد. چون تیم ها مشکل اقتصادیاتی دارند و برای تغییر نام مدیرعامل و اعضای هیات مدیره باید تسویه حساب صورت گیرد، به سمت این موضوع نمی روند. تا وقتی که مریضی را نشناسیم و درمان قطعی نکنیم، مشکل درست نمی گردد.

اولیایی در واکنش به این سوال که با ثبت تغییرات اعضای هیات مدیره تیم ها، مدیران در قبال بدهی های بعد از خود جوابگو خواهند بود، گفت: در این شرایط مدیران بیشتر به فکر می شوند و مدیری که مسئولیت می پذیرد، می داند چه کاری می نماید.

وی درباره مدت زمان رسیدگی به پرونده تیم ها در کمیته صدور مجوز حرفه ای گفت: باید تا 14 شهریور گزارش اقتصادی باشگاه ها به دپارتمان صدور مجوز حرفه ای ارائه گردد.بعد از ارائه گزارش، مشخص تکلیف تیم ها انجام می گردد. بعد از رسیدگی دپارتمان و انجام کارشناسی، کمیته بدوی صدور مجوز حرفه ای نظر خود را ارائه می دهد. اگر تیمی مشکل داشت و شرایطش با مقررات منطبق نبود، کمیته استیناف به آنالیز می پردازد. این پروسه تا آغاز فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا ادامه دارد که در مجموع دو تا سه ماه به طول می انجامد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 398

به "تهدید فدراسیون فوتبال به صادر نکردن مجوز حرفه ای استقلال و پرسپولیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید فدراسیون فوتبال به صادر نکردن مجوز حرفه ای استقلال و پرسپولیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید