توسعه بازار فضایی در دستور کار سازمان فضایی، پوشش ماهواره ای 1000 روستا

به گزارش علی آباد جدید، رئیس سازمان فضایی از برنامه ریزی این سازمان برای توسعه بازار فضایی خبر داد.

توسعه بازار فضایی در دستور کار سازمان فضایی، پوشش ماهواره ای 1000 روستا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، مرتضی براری رئیس سازمان فضایی در همایش ماهواره مخابراتی، نقش و توسعه آن که صبح امروز در ورارت ارتباطات برگزار شد، گفت: بیش از 40 هزار روستا و 60 هزار آبادی داریم و ارتباطات دریایی نیز برای ما یک حوزه بسیار ارزشمند است که می توان از ماهواره مخابراتی برای آن استفاده کرد بنابراین اقتصاد فضایی باید حداقل یک و نیم میلیارد دلار سهم اقتصاد را داشته باشد.

وی افزود: در موضوع سیل بیش از 70 سایت ثابت و سیار توسط شرکت ها ایجاد شد و امیدواریم با راهبرد عدم تصدی گری و بستر سازی برای بخش خصوصی شاهد فعالیت بیشتر این شرکت ها باشیم

براری ادامه داد: تصویب پروانه ماهواره های اپراتور را در دستور کار قرار دادیم و این پروانه تصویب شد و اقدام اول ما در بستر سازی بخش خصوصی است، همچنین این امکان فراهم شد که صندوق توسعه ملی 80 درصد وام 8 ساله را ارائه کند.

وی گفت: بیش از 25 نقطه امتیاز مداری را فعال کردیم و بسترش آماده شده است در تلاشیم طی چند هفته آینده کنسرسیوم ها شکل بگیرد همچنین ورود باند کی ای به این صنعت بازار بزرگی را ایجاد می کند و این باند تحول بزرگی را در صنعت ایجاد می کند، طی 6 سال آینده رشد 10 برابری مصرف را شاهد خواهیم بود و این صنعت توسعه منظومه های مخابراتی را هم ایجاد می کند.

براری گفت: تاخیر و هزینه 2 مشکل در این صنعت بوده که ورود باند کی ای این دو مشکل را برطرف می کند، جلساتی با شرکت های اپراتور منطقه ای داشتیم و از آنان خواستیم تنوع بیشتری در ارائه خدمات و سرویس ها ارائه دهند.

وی گفت:کشور ما زیر ساخت خوبی دارد و در صنعت فضایی ما رتبه اول را در منطقه داریم بازار بزرگی در کشور ما وجود دارد و بزرگترین دغدغه مردم این است که در جاده ها هم اینترنت نسل 3 و 4 داشته باشند اما این موضوع برای اپراتورها صرفه اقتصادی ندارد.

براری ادامه داد: امروز مهمترین دغدغه این است که راهبرد مشترک برای حضور حداکثری در این صنعت است و در سازمان فضایی، این موضوع اهمیت دارد که بازار توسعه پیدا کند و جلسات جدی را با نهادها دنبال می کنیم.

وی گفت: همچنین با شرکت زیرساخت هم گفت وگو کردیم تا در شرایط بحرانی، یک شهر یا استان پایداری خود را حفظ کند و بک اپ ماهواره ای داشته باشند.

براری گفت: بیش از 1000 روستای جدید با پوشش ماهواره ای، مشکلاتشان برطرف شده است، امیدوارم بتوانیم با کمک دستگاهها بازار بزرگ دنیا را در ایران هم توسعه دهیم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 487

به "توسعه بازار فضایی در دستور کار سازمان فضایی، پوشش ماهواره ای 1000 روستا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه بازار فضایی در دستور کار سازمان فضایی، پوشش ماهواره ای 1000 روستا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید