شرح معاون مسافری راه آهن درباره علت گران شدن بلیت قطار

به گزارش علی آباد جدید، معاون مسافری راه آهن گفت: افزایش قیمت بلیت قطار های مسافری طبق محاسبات نرخ تورم و افزایش هزینه شرکت های ریلی است و ارتباطی با موضوع فاصله گذاری اجتماعی در واگن قطار ها و کاهش تعداد مسافر در هر واگن ندارد.

شرح معاون مسافری راه آهن درباره علت گران شدن بلیت قطار

بهترین تجربه سفر را به https://bestcanadatours.com تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای گردشگری بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

موسوی امروز در نشست خبری در پاسخ به سؤالی مبنی بر افزایش متوسط 20 درصدی قیمت بلیت قطار و نحوه محاسبه آن شرح داد: طبق دستورالعمل راه آهن و ستاد تنظیم بازار، شرکت های ریلی ابتدای هر سال بر اساس افزایش هزینه ها، پیشنهاد خود را بابت افزایش قیمت بلیت قطار ارائه می دهند که این موضوع پس از آنالیز در راه آهن به شورای عالی ترابری فرستاده می گردد.

معاون مسافری راه آهن ادامه داد: در سال های 94 تا 96 هیچ افزایش قیمتی در بلیت های قطار های مسافری اعمال نشد.

وی اظهار کرد: سال 97، فقط 10 درصد افزایش قیمت بلیت اعمال شد و در سال 98 نیز متوسط 22 درصد افزایش قیمت بلیت قطار داشتیم.

معاون مسافری راه آهن گفت: برای سال 99 آنالیز های کارشناسی انجام شد، شرکت ها هم آنالیز های خود را انجام دادند و پیشنهاد افزایش قیمت را به راه آهن ارائه دادند.

وی اضافه کرد: اگر ما می خواستیم بر اساس هزینه و درآمد و افزایش هزینه ها، افزایش قیمت بلیت برای شرکت ها اعمال کنیم باید قیمت ها تا 130 درصد افزایش می یافت تا به نرخ پایه سال 95 برسیم، اما با همکاری شرکت های ریلی نهایتا 40 درصد افزایش قیمت بلیت برای سال 99 بابت تأیید به شورای عالی ترابری پیشنهاد شد و در نهایت شورای عالی ترابری با افزایش متوسط 20 درصد برای سال 99 بر قیمت بلیت ها موافقت کرد، این مصوبه به شرکت راه آهن ابلاغ شد و طبق همکاری شرکت های ریلی مقرر شد از اول تیرماه اجرایی گردد.

وی با تأکید بر اینکه افزایش متوسط 20 درصدی قیمت بلیت قطار ارتباطی با فاصله گذاری اجتماعی ندارد، گفت: افزایش قیمت بلیت قطار های مسافری طبق محاسبات نرخ تورم و افزایش هزینه شرکت های ریلی است و ارتباطی با موضوع فاصله گذاری اجتماعی در واگن قطار ها و کاهش تعداد مسافر در هر واگن، ندارد.

* تأخیر قطار های حومه ای حدود 5 دقیقه

موسوی درباره قطار های حومه ای گفت: تعداد قطار های حومه ای در شرایط شیوع کرونا افزایش یافت تا مسافران کمتری در قطار مستقر شوند.

معاون مسافری راه آهن همچنین اعلام کرد: متوسط تأخیر قطار های حومه ای حدود 5 دقیقه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 دی 1400 بروزرسانی: 15 دی 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1164

به "شرح معاون مسافری راه آهن درباره علت گران شدن بلیت قطار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح معاون مسافری راه آهن درباره علت گران شدن بلیت قطار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید