خانواده شهدای مدافع حرم میهمان خاتون شدند

به گزارش علی آباد جدید، تعدادی از خانواده های شهدای مدافعان حرم در شب های گذشته میهمان نمایش خاتون به کارگردانی حسین عالم بخش شدند.

خانواده شهدای مدافع حرم میهمان خاتون شدند

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاران، نمایش خاتون به کارگردانی حسین عالم بخش در شب های گذشته در پردیس تئاتر تهران میزبان خانواده شهدای مدافع حرمی، چون شهید مدافع حرم سعید انصاری، مصطفی صدرزاده، سجاد حبیبی، خلبان مرتضی چگنی، پاسدار سعید فنایی و فرزند شهید مدافع حرم فاطمه ثنا دارابی و خانواده شهید مدافع حرم سید مهدی حسینی بود.

مسعود فروتن منتقد و هنرمند تئاتر، سینما و تلویزیون نیز پس از تماشای این کار مطرح کرد: من در سال های قبل در تالار اندیشه نمایش خاتون را تماشا نموده بودم به نظرم با هر شیوه ای که به مفاهیم مذهبی پرداخته گردد خیلی خوب است به خصوص اینکه در این نمایش هنرمندان درگیر ماجرای عاشورا بودند و سهم خود را به خوبی ادا کردند.

وی در ادامه اضافه نمود: بازی بازیگران به ویژه بازیگر کودک کار که نقش اریحا را داشت خیلی خوب بود جا داشت که به پای او برخیزیم.

فروتن درباره حمایت شهرداری از نمایش و تبلیغات کار گفت: ما خودمان به وسیله هنرمندان آگاه شدیم که چنین نمایشی در تهران اجرا می گردد وگرنه جا دارد شهرداری بیشتر در زمینه تبلیغات در سطح شهر و حتی جا های دورتر از پردیس کار کند حتی دانش آموزان برای تماشای کار از مدارس بیایند و اجرای کار فقط به ماه محرم و صفر ختم نگردد.

وی با بیان اینکه مذهب بخشی از زندگی ما ایرانیان است که می تواند در قالب تئاتر جذاب باشد، گفت: این دست کار ها حتی می توانند برای کسانی که اندیشه زیادی راجع به مذهب هم ندارند، جاذب باشند چرا که تئاتر مادر همه هنر های نمایشی است ومی تواند در تفکر مذهبی مردم مؤثر باشد.

*نمایش های آیینی احتیاج به حمایت بیشتری دارند

همچنین رضا تاجیک معاون حراست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز پس از تماشای کار و تشکر از عوامل نمایش گفت: این نمایش تصویری زیبا از زندگی رقیه سادات بانوی رنج کشیده کربلا را ارائه داد و این نمایش می تواند در ذهن بچه ها اثر مثبت بگذارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دوستدار تئاتر و نمایش های آیینی است، اضافه نمود: متأسفانه در مورد حضرت رقیه (س) کمتر کار تئاتر شده است این بانوی اسلام توانست با کمترین سن انقلابی در شام و حتی در دوستان خود ایجاد کند.

وی در ادامه اضافه نمود: تصویرسازی های نمایشی خیلی در ذهن حکاکی می گردد خوشبختانه این نمایش هم برای من و خانواده ام خیلی تأثیرگذار بوده امیدوارم موانعی که برای فراوری نمایش های آیینی وجود دارد با حمایت بیشتر هنر های نمایشی برای اجرای این دست کار ها از بین برود.

نمایش خاتون به نویسندگی و کارگردانی حسین عالم بخش تا نوزدهم مهر ماه هر شب با بازی عطیه غبیشاوی، فرهاد بشارتی، کیمیا ملائی، بهار ارجمند، امید زندگانی، علی برجی و منوچهر علیپور بر صحنه سالن اصلی پردیس تئاتر تهران خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 520

به "خانواده شهدای مدافع حرم میهمان خاتون شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانواده شهدای مدافع حرم میهمان خاتون شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید