خبرنگاران تعداد مبتلایان کرونای انگلیسی در اردبیل به پنج نفر افزایش یافت

به گزارش علی آباد جدید، اردبیل - خبرنگاران - تعداد مبتلایان شناسایی شده ویروس کرونای انگلیسی در استان اردبیل به پنج نفر افزایش یافت.

خبرنگاران تعداد مبتلایان کرونای انگلیسی در اردبیل به پنج نفر افزایش یافت

دکتر شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی استان اردبیل آدینه شب در حاشیه جلسه اضطرای در فرمانداری اردبیل گفت: بر اساس آخرین نتایج تعیین شده توسط آزمایشگاه تشخیص کرونا سه نفر دیگر از شهروندان استان هم تست کرونای انگلیسی مثبت شده و با 2 مورد دیروز جمعا به پنج مورد افزایش یافت.

وی بیان نمود: هم اکنون چهار نفر از این مبتلایان در بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل بستری بوده و بستری نفر پنجم نیز در حال پیگیری است.

دکتر حبیب زاده با بیان اینکه منشاء ابتلای این افراد به ویروس کرونای انگلیسی کشور عراق بوده است، اظهارکرد: سعی می شود تمامی شهروندان و افرادی که از کشور عراق یا استان خوزستان وارد اردبیل می شوند غربالگری شوند.

وی گفت: اگر افرادی علامت دار بوده و و تست آنها مثبت باشد بستری خواهند شد و حتی اگر بی علامت باشند ممکن است پنج روز در نقاهتگاه نگهداری و مراقبت شده تا دوره کمون بیماری آنها سپری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از خانواده هایی که مسافری از استان خوزستان یا کشور عراق دارند و یا افرادی که در این دو منطقه کار می نمایند و به استان خواهند آمد درخواست کرد به محض ورود این افراد به استان، به سامانه 4030 یا تلفن مرکز مدیریت بیماری های شهرستان اطلاع داده تا غربالگری و معاینه و تست انجام شود و در صورت ابتلای افراد، سریعا درمان یا ایزوله صورت گیرد تا مانع انتقال ویروس در خانواده شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1647

به "خبرنگاران تعداد مبتلایان کرونای انگلیسی در اردبیل به پنج نفر افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تعداد مبتلایان کرونای انگلیسی در اردبیل به پنج نفر افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید