خبرنگاران شمار افراد مبتلا به ویروس جهش یافته در بوشهر به 46 نفر افزایش یافت

به گزارش علی آباد جدید، بوشهر- خبرنگاران- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: شمار افراد مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی در این استان با ابتلای 22 نفر دیگر به 46 نفر افزایش یافت.

خبرنگاران شمار افراد مبتلا به ویروس جهش یافته در بوشهر به 46 نفر افزایش یافت

دکتر عبدالمحمد خواجه ئیان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اضافه نمود: از این شمار 28 مورد در بوشهر، گناوه و دشتی هر کدام 6 مورد، عسلویه سه نفر و دشتستان، دیلم و دیر هر کدام یک مورد مبتلا به ویروس جهش یافته شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه چند مورد از مبتلایان به ویروس جهش یافته را جوانان تشکیل می دهند، اعلام کرد: از 46 نفر مبتلا به ویروس جهش یافته در استان بوشهر تا به امروز سه نفر جان خود را از دست داده اند.

خواجه ئیان ادامه داد: ویروس جهش یافته انگلیسی نسبت به ویروس ووهان چین متفاوت و دارای چسبندگی بیشتری است و با توجه به شدت بیماری، سن مبتلایان به این ویروس کاهش یافته به نحوی که امروز بیشترین گروه سنی درگیر رده سنی بچه ها و نوجوانان هستند و این بیانگر تغییر رفتار ویروس است.

وی اضافه نمود: باتوجه به اینکه سرایت درگونه (سوش) جدید 70 درصد نسبت به گونه قبلی بیشتر است به همین دلیل رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

خواجه ئیان اظهار کرد: همه گیری و گردش ویروس جهش یافته انگلیسی مانند این است که با اپیدمی جدیدی روبرو شده ایم با این تفاوت که نسبت به گذشته تجربه بیشتری به دست آورده و می دانیم که چگونه باید رفتار کنیم البته به شرطی که با برنامه ریزی مناسب و هوشیاری اجازه گسترش ویروس را ندهیم و بتوانیم زنجیره انتقال را در همان مراحل اولیه قطع کنیم

وی تاکید نمود: در حال عبور از یک پاندمی هستیم بر این اساس در هیچ جای کشور خطر انتقال ویروس صفر نیست براین اساس انتظار می رود مردم با حساسیت و دقت هرچه بیشتر دستورالعمل های بهداشتی از جمله پرهیز از مسافرت های غیرضروری و حضور در تجمع ها را مورد توجه قرار دهند.

خواجه ئیان گفت: ویروس جهش یافته انگلیسی اپیدمی سنگینی ایجاد می نماید به همین دلیل باید میدان مبارزه را قبل از اینکه اپیدمی گسترش یابد از بیمارستان ها به بیرون کشید و پیشگیری را در اولویت قرار داد تا خسارت های جانی به کمترین میزان برسد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در باره شیوع ویروس کرونا در این استان گفت: تعداد موارد شناسایی شده در هفته اخیر از 483 به 552 مورد افزایش یافته و این آمار فرایند رشد 12.5 درصدی بیماری را در این استان نشان می دهد.

وی ادامه داد: تعداد بیماران بستری در بخش های کرونایی بیمارستان های استان بوشهر به عدد 108 نفر رسیده است که از این شمار 9 نفر در بخش های ویژه بیمارستان ها بستری و پنج نفر با دستگاه تنفس می نمایند.

خواجه ئیان با اشاره به مرگ مردی 56 ساله بدون داشتن سابقه بیماری به دلیل ابتلا به کرونا اضافه نمود: شمار جان باختگان ناشی از کرونا در استان بوشهر به 909 نفر رسیده است که 888 مورد به طور قطعی مبتلا به ویروس کرونا و 21 نفر نیز مشکوک به ابتلا بوده اند.

وی ادامه داد: از شروع شیوع کرونا تا به امروز 21هزار و 814 نفر در استان بوشهر به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1656

به "خبرنگاران شمار افراد مبتلا به ویروس جهش یافته در بوشهر به 46 نفر افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار افراد مبتلا به ویروس جهش یافته در بوشهر به 46 نفر افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید