خبرنگاران 21 هزار تن گندم ازکشاورزان شادگان خریداری شد

به گزارش علی آباد جدید، آبادان - خبرنگاران - مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت:21 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شادگان خریداری و تحویل تعاون روستایی شد.

خبرنگاران 21 هزار تن گندم ازکشاورزان شادگان خریداری شد

خلیل منیعات روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت:با پایان یافتن عملیات برداشت گندم از گندمزارهای شادگان این میزان گندم از 18 هزار هکتار از زمین های کشاورزی توسط سه مرکز خرید در دهستان های بوزی، دارخوین و حسینی خریداری شده است.

وی با اشاره به بکارگیری 148 کمباین مهاجر و بومی برای برداشت گندم در شادگان اضافه نمود: از این تعداد پنج کمباین بومی و 143 کمباین مهاجر است که کار برداشت گندم شهرستان شادگان را به عهده داشتند.

منیعات تولید گندم سال زراعی گذشته را 31 هزار تن عنوان کرد و اضافه نمود: در سال زارعی سالجاری محصول گندم به علت سرمازدگی و بیماری زنگ نسبت به سال زارعی گذشته کاهش یافته است و کشاورزان خسارت های زیادی را متحمل شدند.

وی شمار بهره بردار و کشاورز در شهرستان شادگان را 2 هزار و 800 عنوان کرد و گفت: کشاورزان شادگانی محصول گندم خود را بیمه کرده اند و هم اینک کارشناسان مربوطه در حال برآورد خسارت وارد شده به گندمزارهای شادگان هستند.

آب و هوای گرم و مرطوب شهرستان شادگان سبب رواج محصولات گرمسیری در این ناحیه شده است، گندم، خرما و برنج از عمده ترین محصولات کشاورزی منطقه به شمار می فرایند.

زندگی اقتصادی مردم شادگان بر کشاورزی پایدار است، از محصولات زراعی منطقه گندم، جو، شلتوک و صیفی جات اهمیت بیشتری دارند.علاوه بر این نخلستان ها از مهمترین منابع در آمدی مردم شادگان به شمار می فرایند.

وجود 2 رودخانه کارون و جراحی و بیش از 577 هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت، شادگان را از جمله مناطق مهم اقتصادی استان خوزستان تبدیل کرده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1121

به "خبرنگاران 21 هزار تن گندم ازکشاورزان شادگان خریداری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 21 هزار تن گندم ازکشاورزان شادگان خریداری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید