دزدی دریایی در مسیرهای دریایی مهم 4 برابر شد!

به گزارش علی آباد جدید، دزدی دریایی در سال 2019 در تنگه مالاکا و تنگه سنگاپور که از جمله مسیرهای تجاری پردد دنیا هستند، افزایش بی سابقه ای پیدا کرد.

دزدی دریایی در مسیرهای دریایی مهم 4 برابر شد!

به گزارش خبرنگاران، اطلاعات گروه ReCAAP ISC که به رصد امنیت دریایی می پردازد و متشکل از 20 کشور عمدتا آسیایی است، نشان داد دزدی دریایی در تنگه مالاکا و تنگه سنگاپور از هشت مورد در سال 2018 به 30 مورد در سال 2019 افزایش پیدا گرد که بالاترین آمار از سال 2015 است که 104 مورد حادثه دزدی دریایی داشت.

این گروه نسبت به وقوع حملات بیشتر هشدار داده است، زیرا عاملان این حوادث دستگیر نشده اند و مسئله افزایش موارد دزدی دریایی، مایه نگرانی جدی باقی مانده است.

نفت خام و کالاهای دیگر از خاورمیانه، آفریقا و آمریکا به وسیله کشتی های فله بر و کشتی های باری از این دو جهت عبور می نمایند.

مکان جغرافیایی این دو تنگه بین اقیانوسهای هند و آرام، آنها را به یکی از قطب های مهم تجارت و سوخت گیری کشتی ها در آسیا تبدیل نموده است

طبق آمار سازمان بندر و دریایی سنگاپور، بیش از 140 هزار کشتی بزرگتر از 75 تن سال میلادی گذشته وارد بنادر سنگاپور شدند که هفت درصد در مقایسه با 10 سال پیش رشد داشت.

آخرین مورد دزدی دریایی در 25 دسامبر در نفتکش استنا ایمورتال روی داد. شش مرد وارد این کشتی شدند اما پس از به صدا درآمدن زنگ های خطر، با یک قایق کوچک فرار کردند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اطلاعات گروه ReCAAP ISC نشان می دهد سال 2018 مجموعا 61 مورد حادثه دزدی دریایی در سراسر آسیای جنوب شرقی گزارش شد که در مقایسه با 84 مورد در سال 2017 و 70 مورد در سال 2016 کمتر بود.

حوادثی به عنوان دزدی دریایی طبقه بندی می شوند که در آنها دزدان وارد عرشه کشتی می شوند، صرف نظر از این که بتوانند کالا یا خدمه کشتی را با خود ببرند و این آمار شامل کوشش برای دزدی هم است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 749

به "دزدی دریایی در مسیرهای دریایی مهم 4 برابر شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دزدی دریایی در مسیرهای دریایی مهم 4 برابر شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید