دومین کشتی حامل کالای اساسی به زودی در بندر بوشهر پهلو می گیرد

به گزارش علی آباد جدید، استاندار بوشهر گفت: کشتی حامل 15 هزار تن کالای اساسی برنج در حال ورود به بندر بوشهر و پهلوگیری در این بندر است که به زودی تخلیه آن شروع می گردد.

دومین کشتی حامل کالای اساسی به زودی در بندر بوشهر پهلو می گیرد

به گزارش از ، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در آئین تجلیل صادرنمایندگان برگزیده استان بوشهر با تاکید بر توجه ویژه به صادرنمایندگان اعلام کرد: امیدوارم دولت و بخش خصوصی، فعالان مالی به ویژه صادرنمایندگان روز به روز به یک زبان مشترک برسند.

او صادرات را چراغ فراوری دانست و اعلام کرد: صادرات نقش مهمی در رونق فراوری دارد چرا که اگر صادرات نباشد فراوری فلج می شود و رونق فراوری نیز با صادرات تکمیل می شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه اگر صادرات در دستور کار نباشد فراوری خاموش می شود اضافه نمود: استان بوشهر در عرصه فراوری گوجه فرنگی خارج از فصل و میگوی پرورشی نقش مهمی در کشور دارد که علاوه بر تامین بازار های داخلی، در صادرات نقش مهمی دارد.

گراوند با بیان اینکه اکنون ایران در یک شرایط ویژه جنگ مالی با دشمن واقع شده است توضیح داد: نوک پیکان دشمن در جنگ مالی بیشتر در حوزه تجارت خارجی به ویژه صادرات است.

او با اظهار امیدواری به برطرف شدن مسائل در حوزه سیاست خارجی مطرح کرد: در اجرای بعضی از پروژه ها، ایادی دشمنان، سنگ اندازی می نمایند که امید می رود راه حل های لازم در این عرصه ارائه شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر گره گشایی در حوزه تجارت خارجی گفت: مسئولان امر باید در این عرصه با کوشش و ارائه راه حل های لازم گره گشایی نمایند و در حوزه صادرات و تجارت خارجی به دور از بحث سیاسی باید به اقتصاد کشور یاری شود.

گراوند با تاکید بر برطرف مسائل و جبران کمبود ها توضیح داد: بعضی از کمبود ها و کاستی ها به خودمان بر می شود که باید در برطرف کردن این مسائل از جمله ایجاد پایانه صادراتی مواد معدنی استان بوشهر کوشش کرد.

او با اشاره به اینکه بین 30 تا 35 درصد صادرات غیرنفتی کشور مربوط به استان بوشهر است اضافه نمود: استان بوشهر با داشتن ظرفیت های مهم تجاری نقش مهم و مشخص نماینده ای در تجارت خارجی ایران دارد به گونه ای که بیش از 30 درصد و یک سوم صادرات کالا ها و محموله های غیرنفتی کشور مربوط به استان بوشهر است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه اگر استان بوشهر یک اسکله صادراتی مواد معدنی داشته باشد نگرانی و مسائل تجار و صادرنمایندگان برطرف می شود اضافه نمود: حمل کالا های صادراتی با کانتینر های یخچالی یک موضوع و اساسی است که باید مطالبات تجار و صادرنمایندگان در این حوزه برطرف شود.

گراوند با اشاره به حذف تعرفه در صادرات میگو گفت: استان بوشهر بیش از 50 درصد میگوی پرورشی کشور فراوری می نماید و نقش مهمی در صادرات آن دارد با توجه به این ظرفیت باید معافیت در صادرات این محصول در استان بوشهر ارائه شود.

او با تاکید بر فعالیت تجاری در بنادر بوشهر گفت: با توجه نقش بنادر استان بوشهر در عرصه صادرات، باید فعالیت این حوزه در بنادر استان افزایش یابد.

استاندار بوشهر از پهلوگیری کشتی دوم کالای اساسی در بندر بوشهر اطلاع داد و اعلام کرد: کشتی حامل 15 هزار تن کالای اساسی برنج در حال ورود به بندر بوشهر و پهلوگیری در این بندر است که به زودی تخلیه آن شروع می شود.

گراوند استان بوشهر را دروازه تجارت ایران دانست و توضیح داد: استان بوشهر در ادوار مختلف تاریخی که به عنوان دروازه تجارت ایران بود و نقش مهمی در اقتصاد ملی و توسعه صادرات غیر نفتی دارد که باید بنادر آن برای پذیرش کشتی هایی با تناژ و ظرفیت بالاتر از این کشتی ها مهیا باشد.

او با بیان اینکه اگر کشتی هایی با ظرفیت 50 هزار تن در بندر بوشهر پهلو بگیرد زمینه رونق این بندر فراهم می شود تاکید نمود: انتظار می رود با توجه به ظرفیت آن در عرصه تجارت و نقش بندر بوشهر در ادوار مختلف تاریخی در اقتصاد ملی و تجارت، به صورت ویژه به آن در راستای برطرف موانع توسعه بنادر توجه شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر با بسیاری از کشور های حوزه خلیج فارس همسایه است تاکید نمود: این استان باید در حوزه تعاملات و مبادلات تجاری با کشور های همسایه بایددر اولویت باشد.

او برطرف موانع بخش خصوصی را در اولویت برنامه مسئولان استان بوشهر دانست و یادآور شد: اکنون تعامل مطلوبی بین دولتی ها و خصوصی ها با کوشش اتاق بازرگانی وجود دارد و برطرف موانع بخش خصوصی در حوزه تجارت، صادرت و فراوری مورد توجه ویژه واقع شده است.

استاندار بوشهر، کاهش هزینه های فراوری را از برنامه های مهم دانست و گفت: در راستای حمایت از فراورینمایندگان یاری شده هزینه های فراوری در استان بوشهر کاهش یابد که در این راستا حوزه های زیرساختی در عرصه فراوری با اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای انجام می شود.

گراوند با تاکید بر نقش مهم بخش خصوصی توانمند در رونق مالی اضافه نمود: در صورتی که بخش خصوصی توانمندی داشته باشیم زمینه حل مسائل جامعه فراهم می شود چرا که درآمد ها و رونق مالی کشور، به رونق بخش فراوری و تجارت، صادرات وابسته است.

او رونق مالی کشور را به توجه و حمایت از بخش تجارت، صادرت و فراوری دانست و تاکید نمود: در خصوص تجارت بوشهر با کشور قطر که ظرفیت خوبی فراهم شده لازم در این راستا یاری های ویژه به این استان شود تا اتاق بازرگانی بندر بوشهر بتواند از این ظرفیت استفاده کند.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 774

به "دومین کشتی حامل کالای اساسی به زودی در بندر بوشهر پهلو می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین کشتی حامل کالای اساسی به زودی در بندر بوشهر پهلو می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید