دیابت خود را با این میوه کنترل کنید

به گزارش علی آباد جدید، دیابت بیماری مزمنی است که میلیون ها نفر در جهان مبتلا به آن هستند. این بیماری که اساسا با افزایش قند خون بروز پیدا می نماید، زمینه ساز عوارض جدی مانند بیماری های قلبی عروقی، نارسایی کلیوی و اختلال بینایی است.

دیابت خود را با این میوه کنترل کنید

در کل، تغذیه نقش موثری در کنترل قند خون دارد و از همین رو توصیه می گردد برخی خوراکی ها در رژیم غذایی گنجانده گردد. در این میان، سیب سبز یکی از آنهاست که شناخت تاثیرات آن اهمیت مصرفش را به وسیله بیماران دیابتی می رساند.

اهمیت پکتین سیب سبز

سیب سبز یکی از میوه های خوشمزه و مفید برای سلامت بدن است. این میوه حاوی میزان فراوانی فیبرهای حل شدنی به خصوص پکتین است که به تنظیم قند خون و بهبود گوارش یاری می نماید. از دیگر خواص سیب سبز برای سلامت بدن می توان به کالری پایین آن اشاره نمود که انتخاب خوبی برای حفظ وزن ایده آل و رژیم غذایی متعادل است.

پکتین به تنظیم کلسترول خون نیز یاری می نماید و از همین رو در سلامت سیستم قلبی عروقی نقش دارد. این میوه خوشمزه حاوی آنتی اکسیدان هایی نظیر ویتامینC است که به تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری ها یاری می نماید. سیب سبز بعلاوه ویتامینA دارد که برای حفظ سلامت چشم ها، پوست و استخوان ها موثر است. پتاسیم موجود در این میوه نیز در تنظیم فشار خون نقش دارد.

روند پیشگیری

براساس یکی از مطالعات در زمینه دیابت، افرادی که به طور منظم سیب می خورند کمتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند که به گفته محققان ناشی از میزان فراوان ترکیبات فیتوشیمیایی موجود در سیب است که خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی دارد. ترکیبات فیتوشیمیایی، ریزمغذی های با منشا گیاهی هستند که از بدن در برابر بیماری ها محافظت نموده و با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد و التهابات مقابله می نمایند. از طرفی، سیب حاوی قندهای طبیعی است که منبع عالی انرژی محسوب می گردد و به همین علت میان وعده سالم و مغذی به خصوص برای افرادی است که احتیاج به تقویت انرژی در ساعات بعدازظهر دارند. از سیب سبز می توان در تهیه انواع کیک و دسر نیز به جای افزودن شکر استفاده کرد.

منبع: سلامت

منبع: فرارو
انتشار: 8 مرداد 1402 بروزرسانی: 8 مرداد 1402 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2375

به "دیابت خود را با این میوه کنترل کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیابت خود را با این میوه کنترل کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید