راهنمای رفتن به دریاچه فراخین

به گزارش علی آباد جدید، درست است که در پاییز دریاچه های ایران قشنگی های خودشان را دارند و برگ ریزان شان هم تماشایی ست. اما اگر بخواهیم رو راست باشیم، بهار و تابستان فصل اصلی سفر به دریاچه هاست و یکی از این دریاچه ها، دریاچه فراخین است، در 5 کیلومتری شمال روستای چلندر از توابع نوشهر، در حد فاصل جنگل های کجور تا نوشهر.

راهنمای رفتن به دریاچه فراخین

دریاچه فراخین کجاست؟

دریاچه فراخین بعد از روستای ویسر قرار گرفته در نزدیکی روستای توریستی کندلوس. برای آغاز هم باید رفت جاده چالوس، جاده ای که خودش انگیزه سفر است. می گردد صبحانه را در آشکده های بعد از تونل کندوان خورد و به راه ادامه داد.

این دریاچه یکی از بکرترین دریاچه هاست. در دل جنگل قرار گرفته و برای رسیدن به آن هم چند دقیقه ای باید پیاده روی کرد. اینطور نیست که وارد فرعی شوید و دریاچه خودش را به شما نشان بدهد. درخت های این ناحیه پرپشت و بلندند و به همین راحتی ها نمی گردد فراخین را دید.

فراخین دریاچه بزرگی نیست و بیشتر شبیه تالاب است تا دریاچه و سکوت اطرافش مرموزترش هم می نماید. برای رفتن به این دریاچه دو راه وجود دارد . این منطقه در حقیقت در دل جنگل های بالادست نوشهر یعنی در جنوب این شهر قرار گرفته است. از نوشهر که به سمت کوه های البرز بروید، بعد از حدود 20 کیلومتر، در جاده ای جنگلی به دریاچه می رسید.

راه دیگر رسیدن از سمت بالای کوه های البرز می گذرد. از جهتی فرعی که از روستاهای ویسر و دلسم آغاز می گردد. این جهت که جهتی فرعی آسفالته است از مرزن آباد به سمت شرق جدا می گردد. بعد از حدود 20 کیلومتر از این جهت، تابلوهای ویسر و دلسم تعیین اند. همچنین که می توان از گوگل مپ هم یاری گرفت.

دریاچه بعد از قسمتی از جهت قرارگرفته که ارتفاع کمتری نسبت به زمین اطرافش دارد و باید مواظب باشید که ردش نکنید، چون خیلی ها آمده اند و بدون پیدا کردن دریاچه از آن عبور نموده اند.

توصیه های مهم

در بین راه هیچ روستا و آبادی ای نیست، بنابراین هرچه احتیاج دارید را در دلسم و ویسر خریداری کنید. در این جهت، موبایل نیز آنتن نمی دهد. در زمستان با باد لاستیک کم رانندگی کنید.

جاذبه های نزدیک

در نزدیکی های فراخین و وقتی از جنگل بیرون می روید رودخانه ای واقع شده است که تماشای ست اما بعد از تماشا همه اینها چند جای دیگر هم هست که بد نیست به آنها هم سر بزنید:

آبشار دارنو

آبشار دارنو که مجموعه ای از 7 آبشار کوچک و بزگ است در نزدیکی فراخین قرار گرفته. شما در جهتتان برای رسیدن به این آبشار اول یک آبشار کوچک می بینید و بعد نیم ساعت می رسید به آبشار دوم که بلندترین آبشار در بین هفت تاست.

جهت رسیدن به دارنو: برای رسیدن به این آبشار باید از سمت چالوس وارد کمربندی نوشهر بشوید و جهتتان را تا جاده معدن سنگ نوشهر ادامه بدهید. از این منطقه باید راه دریاچه فراخین را در پیش بگیرید. بعد از رسیدن به دو راهی، وارد جهت سمت راست بشوید. ادامه راه از اینجا تا ورودی آبشار جهت پیاده روی دارد. این جهت از کنار رودخانه می گذرد.

روستای کندلوس

این روستا، روستایی 4000 هزار ساله است که تماشای های زیادی را در خودش دارد. اینطور معروف است که کندلوس تمیزترین روستای ایران است و از کثیفی و آلودگی در آن خبری نیست. چشمه و آبشار دارد و موزه گیاهان دارویی و راه های سنگفرش شده و خانه هایی خشتی و سنگی. 12 آبان مراسم سیزده شو که مراسمی ست به مناسبت پیروزی کاوه بر ضحاک در این روستا برگزار می گردد.

برای رسیدن به کندلوس: وارد محور کرج چالوس شوید. 7 کیلومتر بعد از مرزن آباد، دوراهی کجور را می بینید که بعد از ورود به آن و طی 42 کیلومتر جهت کوهستانی به روستای کندلوس می رسید.

دریاچه ارواح

در 12 کیلومتری نوشهر، دریاچه ارواح یا ممرز قرار گرفته. دریاچه ممرز، دریاچه ای بکر و عجیب است که در دل جنگل قرار گرفته و تنه خشک درخت ها از آن بیرون آمده و مرموزش نموده.

برای رسیدن به دریاچه ارواح: از جهت نور به نوشهر بروید و در کیلومتر 12، بعد از گذشتن از جاده ونوش، وارد جاده فرعی روستای چلندر و صلاح الدین کلای سفلی بشوید. بعد از گذشتن از روستا، به محیط بانی منطقه می رسید که در آن جا باید حتما برای ورود به منطقه با مسئولان محلی همانگ کنید. بعد از محیط بانی، جاده شمالی را به طول 10 کیلومتر ادامه بدهید تا به تابلوی دشت و بند ممرز، وارد جاده فرعی بشوید.

مرداب هسل

یکی از منطقه ها بکر شمال ایران، مرداب هسل است. این مرداب در هر فصلی به یک رنگ درمی آید و آبش از دل خودش می جوشد. منطقه ای تماشایی در دل جنگل.

راه رسیدن به مرداب هسل: مرداب هسل در 15 کیلومتری مرزن آباد واقع است، ولی راه فرعی ای که شما را به مرداب می رساند 5 کیلومتر بعد از مرزن آباد جدا می گردد. جهت روستای چنس، تابلوی تعیینی در جاده ندارد. ولی جایی که قرار است وارد فرعی چنس شوید از زیر اتوبان راه دسترسی محلی گذاشته اند. بعد از طی جهتی و عبور از جاده ای وارد جنگل می شوید تا اینکه در یک دو راهی جهت رفتن به مرداب جدا می گردد.

برای رزرو هتل در نوشهر به بروید.

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 21 تیر 1401 بروزرسانی: 21 تیر 1401 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2187

به "راهنمای رفتن به دریاچه فراخین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای رفتن به دریاچه فراخین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید