رسانه های آمریکایی: کاخ سفید به دنبال سپر بلا می شود

به گزارش علی آباد جدید، به منظور برطرف هر گونه تقصیر از کاخ سفید در قبال افزایش مداوم قربانیان کرونا در آمریکا، ترامپ به دنبال تعدادی سپر بلا می شود تا نوک پیکان نقدها مردم را متوجه آن کند.

رسانه های آمریکایی: کاخ سفید به دنبال سپر بلا می شود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا 21 فروردین (11 آوریل) گزارش داد، در مقابل شیوع کرونا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به وسیله مقصر شمردن دیگران سعی در توجیه نقدها مردم درباره انفعال دولت برای مبارزه با بیماری دارد. گزارش یادشده به این توضیح است:

ترامپ اول به مسئولیت رسانه ها اشاره نمود و بعد فرمانداران دموکرات ایالت ها، چین، باراک اوباما و نهادهای نظارت فدرال را یکی پس از دیگری مورد انتقاد قرار داد و اکنون نیز نوبت به سازمان جهانی بهداشت رسیده است.

با توجه به شیوع گسترده کرونا، دونالد ترامپ با همان روش همیشگی خود و با مهارت در حال تکذیب و مقصر شمردن دیگران است.

به منظور برطرف هر گونه تقصیر از کاخ سفید در قبال افزایش مداوم قربانیان کرونا در آمریکا، ترامپ به دنبال تعدادی سپر بلا می گردد تا نوک پیکان نقدها مردم را متوجه آن کند. منتقدان بر این باورند که ترامپ مقصر اصلی شیوع گسترده کرونا در آمریکاست.

در شرایطی که درست هفت ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا شاهد این بحران بهداشتی بی سابقه هستیم به نظر می رسد که یافتن یک سپر بلا برای کاخ سفید بسیار ضروری باشد. ترامپ یک فهرست برای خود در نظر گرفته که پیوسته بر آن افزوده می گردد.

نخست، بی کفایتی فرمانداران دموکرات ایالت های مرکز شیوع بیماری، بعد عظیم نمایی رسانه های گروهی درباره تهدید ویروس و عدم قدردانی از کوشش های دولت، سپس توطئه ناظران دولت برای سیاه نمایی علیه کاخ سفید و کمبود تدارکات دولت اوباما ریس جمهور سابق آمریکا، بعد از آن، پنهان کاری چین در ارائه آمار درست و اکنون نیز نوبت به سازمان جهانی بهداشت رسیده است. ترامپ در آخرین کوشش خود باری یافتن سپر بلا هشدار داد یاری هزینه آمریکا به این سازمان را قطع می نماید.

اما آیا خود ترامپ هیچ اشتباهی نکرده است؟!

ماه گذشته و همزمان با شروع اجرای محدودیت ورود و خروج به آمریکا، ترامپ در برابر انتقاد از ناکارآمدی تست گیری خودش را فاقد هر گونه مسئولیت خواند. در نشست خبری این هفته نیز او در پاسخ به خبرنگار درباره اینکه آیا او گزارش مشاوران ارشد خود در ماه ژانویه راجع به هشدار درباره جدی بودن شیوع کرونا در آمریکا را خوانده و یا خیر، تنها مغرورانه گفت هیچ کسی بهتر از من کار نمی نماید.

به اذعان چهار مقام کاخ سفید و آن دسته از اعضای حزب جمهوریخواه که روابط نزدیکی با کاخ سفید دارند، با توجه به تأثیر منفی بحران بی سابقه کنونی بر انتخابات آینده، مقصر شمردن دیگران دستورش کار اصلی کاخ سفید و متحدانش برای پیروزی در انتخابات است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1037

به "رسانه های آمریکایی: کاخ سفید به دنبال سپر بلا می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه های آمریکایی: کاخ سفید به دنبال سپر بلا می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید