رهاسازی 1200 بچه لاک پشت در حیات وحش

به گزارش علی آباد جدید، گروهی متشکل از 1200 بچه لاک پشت به عنوان بخشی از یک پروژه حفاظتی در کلمبیا به حیات وحش رها شدند.

رهاسازی 1200 بچه لاک پشت در حیات وحش

به گزارش خبرنگاران، 1200 بچه لاک پشت به وسیله داوطلبان در رودخانه متا در طبیعت رها شدند. هدف این پروژه حفاظت از لاک پشت های آب شیرین منطقه در برابر تجارت غیرقانونی و شکارچیان طبیعی است.

علاوه بر شکار، تغییرات آب و هوایی و تخریب زیستگاه آن ها به وسیله انسان نیز عامل کاهش لاک پشت ها است. اما لاک پشت ها بخش مهمی از زیست بوم هستند و ماهی های مرده دریاچه ها و رودخانه ها را می خورند و مواد مغذی را برای مراتع علف های دریایی فراهم می نمایند.

در کلمبیا، یک پروژه ده ساله حفاظت از لاک پشت های آب شیرین در حال خاتمه است. 1200 بچه لاک پشت به وسیله داوطلبان در رودخانه متا در طبیعت رها شدند.

به گفته کارولینا پینزون از گارد ساحلی کلمبیا، این پروژه که بیش از یک دهه در حال انجام است، با هدف محافظت از لاک پشت های آب شیرین منطقه در برابر تجارت غیرقانونی و شکارچیان طبیعی است.

چندین گونه لاک پشت در معرض انقراض هستند. لاک پشت ها بخش مهمی از زیست بوم هستند. ویت گیبونز، استاد بوم شناسی در دانشگاه جورجیا، به نشنال جئوگرافیک گفت: لاک پشت ها لاشخور هستند و ماهی مرده دریاچه ها و رودخانه ها را می خورند. اما علفزار های علف دریایی نیز به وسیله لاک پشت ها نگهداری می شوند. پوسته تخم به جای مانده از ماهی های تازه متولد شده نیز مواد مغذی را برای حیوانات دیگر فراهم می نماید.

گیبون ادامه می دهد: ماهی ها نماد هنر بقا هستند، اگر آن ها 200 میلیون سال از تاریخ زمین را پشت سر بگذارند و سپس در عرض چند قرن تا حد زیادی نابود شوند، وحشتناک خواهد بود. این میراث بزرگی نیست که ما از خود به جای می گذاریم.

منبع: فرارو
انتشار: 6 شهریور 1402 بروزرسانی: 6 شهریور 1402 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2385

به "رهاسازی 1200 بچه لاک پشت در حیات وحش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهاسازی 1200 بچه لاک پشت در حیات وحش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید