روسیه آماده قطع ارتباط با اینترنت جهانی است

به گزارش علی آباد جدید، رییس جمهور سابق روسیه به خبرگزاری اینترفکس گفت: روسیه از نظر قانونی و فناوری آماده است در صورت لزوم از اینترنت جهانی جدا گردد.

روسیه آماده قطع ارتباط با اینترنت جهانی است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

مقامات روسیه مدتها درباره مفهوم محدودیتهای سخت گیرانه و کنترل روی اینترنت در این کشور صحبت نموده اند. قانونی هم که در سال 2019 تصویب شد به این کشور اجازه می دهد اتصال به وب جهانی را قطع کند. با این حال کارشناسان ابراز تردید نموده اند که روسیه قادر باشد چنین فناوری را اجرا کند.

دیمیتری مدودف، رییس جمهور سابق روسیه اظهار کرد: روسیه قادر به ایزوله کردن اینترنت خود از وب جهانی است اما در عین حال تاکید نمود که دلیلی نمی بیند چنین کاری انجام گردد و آن را سلاح دو لبه خواند.

مدودف که در حال حاضر نایب رییس شورای امنیت روسیه است، گفت: آمریکا حقوق کلیدی کنترل اینترنت را در اختیار دارد که در صورت وقوع یک اتفاق خارق العاده، ممکن است به قطع شدن ارتباط روسیه با اینترنت جهانی منجر گردد. وی همچنین به مثال دیگری اشاره نمود و گفت: روسیه ممکن است از دسترسی به سیستم پرداخت بین المللی سوئیفت محروم گردد و تاکید نمود ما باید سیستم خودمان را برای انتقال اطلاعات را ایجاد کنیم تا اگر اتفاق ناگهانی روی داد، قادر باشیم پیامهای الکترونیکی را رد و بدل کنیم.

بر اساس گزارش مسکو تایمز، اظهارات مدودف همزمان با اعتراضات گسترده در بیش از 100 شهر روسیه بر علیه دستگیری الکسی ناوالنی، منتقد برجسته کرملین مطرح شد. رگولاتور ارتباطات روسیه هفته گذشته اعلام نموده بود چندین شرکت شبکه اجتماعی را به دلیل عدم حذف ویدیوهای اعتراضات جریمه خواهد نمود.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1571

به "روسیه آماده قطع ارتباط با اینترنت جهانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه آماده قطع ارتباط با اینترنت جهانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید