روسیه از شهروندان خود خواست به ترکیه نروند

به گزارش علی آباد جدید، در پی ابتلای صدها توریست روس در ترکیه به ویروس کوکساکی، سازمان نظارت بر بهداشت روسیه رسما از شهروندان خود خواست که از سفر به ترکیه خودداری کنند.

روسیه از شهروندان خود خواست به ترکیه نروند

سازمان نظارت بر بهداشت روسیه در بیانیه ای به شهروندان این کشور هشدار داده که سفر به ترکیه (چه به صورت شخصی و چه در قالب تور ترکیه) با توجه به توسعه روزافزون ویروس کوکساکی و آلوده شدن صدها گردشگر روس برای سلامتی خطرناک است.

در این بیانیه اعلام شده است که:

در روزهای اخیر حدود 500 گردشگر روس بر اثر آلودگی به ویروس کوکساکی بیمار شده اند. بر پایه اطلاعات انتشار یافته، منطقه گردشگری آنتالیا خطرناک ترین شرایط را از نظر انتشار ویروس کوکساکی دارد.

ویروس کوکساکی، زیرگروه بزرگی از انتروویروس ها است که انواع مختلفی از عوارض را در انسان، مانند مننژیت آسپتیک، بیماری تنفسی و بیماری های تب دار نامشخص، ایجاد می کند.

آنژین تبخال، بیماری دست، پا، دهان و التهاب ملتحمه چشم هموراژیک حاد نیز از طریق برخی از سروتیپ های کوکساکی ویروس گروه A ایجاد می شود. پریکاردیت و بیماری های ژنرالیزه در بچه ها هم با برخی از کوکساکی ویروس های گروه B ایجاد می شود و افزون بر این برخی از سروتیپ های گروه A و B هم می توانند مننگوانسفالیت و نوعی فلج تولید کنند که ماندگار نیست و سلامتی قابل برگشت است.

کوکساکی ویروس ها، خاصیت بیماری زایی بیشتری نسبت به اکوویروس ها دارند. ویروس های کوکساکی گروه B شایع ترین عوامل بیماری های قلبی در انسان نیز شناخته شده اند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2105

به "روسیه از شهروندان خود خواست به ترکیه نروند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه از شهروندان خود خواست به ترکیه نروند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید