طراحی ویلا سنتی: دیدنی های سوچی، شهر باغ روسیه (قسمت دوم)

به گزارش علی آباد جدید، سوچی یکی از خوش آب و هواترین شهرهای گردشگری روسیه است و گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می نماید. برای آشنایی با دیدنی های آن، با خبرنگاران همراه شوید.

طراحی ویلا سنتی: دیدنی های سوچی، شهر باغ روسیه (قسمت دوم)

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا سنتی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

شاید بسیاری سوچی را با عنوان میزبان المپیک زمستانی بهتر بشناسند. این شهر گردشگری روسیه در سال 1838، به وسیله ناوگان دریای سیاه روسیه تاسیس شد. بعد از خاتمه جنگ کریمه، این شهر در طول سلطنت تزارها و حکمفرمایی شوروی، به یک شهر گردشگری و تفرجگاه ساحلی شیک تبدیل شد. امروزه گردشگران می توانند با سفر به سوچی، از سواحل زیبا و چشم انداز ها شگفت انگیز کوهستانی که این شهر را به مقصدی لوکس برای افراد طرطاز اول کشور تبدیل نموده است، لذت ببرند. علاوه بر امکان آفتاب گرفتن در این منطقه نیمه حاره ای، امروزه بازتماشامایندگان از سوچی بعلاوه می توانند با تاریخچه، فرهنگ و غذاهای قفقاز آشنا شوند. در این مقاله به ادامه معرفی جاذبه های گردشگری این شهر می پردازیم.

مزرعه و چای خانه Dagomys

مزرعه کشت چای در منطقه Dagomys، خارج از سوچی واقع شده است و شمالی ترین نقطه در جهان است که در آن چای کشت می گردد. از سال 1878 در این منطقه چای کشت می گردد و گردشگران می توانند برای برای آشنایی با تاریخچه چای در این منطقه، از یک راهنمای تور یاری بگیرند. گونه های چای سیاه و سبز محلی که به علت خوش طعم بودن مشهور هستند، در مغازه هایی که در مزرعه ها وجود دارد، قابل خریداری هستند.

چای خانه به وسیله یک صنعت گر ماهر، به سبک سنتی روسی ساخته و تزئین شده است که شامل طرح های رنگی غنی، حکاکی های پیچیده چوبی و هنر دست ساز مردم محلی است. در این چشم انداز ها سرزنده و پرطراوت، بازتماشامایندگان می توانند از مهمانی چایی روسی به سبک قرن 19 لذت ببرند. این میهمانی ها با شیرینی، آجیل، مرباهای محلی، قطعه موسیقی عاشقانه و صد البته چای تکمیل می گردد. این چای خانه سه شنبه ها تا یکشنبه ها از ساعت 10 صبح تا 6 بعدازظهر از گردشگران و علاقه مندان پذیرایی می نماید.

ذخیره گاه زیست کره طبیعت قفقاز

ذخیره گاه زیست کره طبیعت قفقاز یکی از میراث جهانی ثبت شده در یونسکو و دومین جنگل کوهستانی بزرگ اروپا است که در 20 کیلومتری شمال غربی سوچی واقع شده است. این ذخیره گاه در منطقه وسیعی از جنگل های نیمه حاره ای تا مراتع آلپ کشیده شده و گونه های مختلف حیوانات وحشی از جمله خرس، گرگ و بیزون اروپایی در آن زندگی می نمایند. جنل های بکر با پوشش گیاهی متنوع که اغلب از گیاهان بومی خود این منطقه است، زیبایی دوچندانی به این ذخیره گاه بخشیده است. به شما پیشنهاد می کنیم در فصول تابستان و زمستان، حتما سفرهای اکوتوریستی به این منطقه داشته باشید.

این پارک دو برون بوم (بخشی از این ذخیره گاه جدا از منطقه اصلی، در جایی دیگر واقع شده است) خاص دارد که یکی در خوستا (Khosta) سوچی واقع شده است و به علت داشتن گونه گیاهی سرخدار و بیشه های درخت شمشاد مشهور است. برون بوم دیگر کاربردی شبیه باغ وحش دارد و می توانید بعضی از گونه های حیوانات ساکن در این پارک تماشا کنید. بازدید از این برون بوم ها حدود 300 روبل هزینه دارد و از ساعت 9 صبح تا 6 عصر میزبان گردشگران است.

کلیسای بیزانس لو

این ویرانه باستانی به جای مانده از کلیسای بیزانس لو، در حومه پارک ملی سوچی واقع شده است که اثری فریبنده از تاثیر و توسعه اولیه کلیسای شرقی را به نمایش گذاشته است. این کلیسای بالای یک کوه واقع شده است و برآورد شده است که کلیسای اصلی در حدود قرن 10 یا 11 میلادی ساخته شده و بعدها آن را به قلعه تبدیل نموده اند. در نزدیکی این بنا قطعاتی از شیشه های رنگی پیدا شده که نشان می دهد در پنجره های اولیه آن، از شیشه های رنگی استفاده شده است.

قلعه گودلیک (Godlik Fortress)

یکی دیگر از ویرانه های باستانی بیزانس، قلعه گودلیک است که در مقابل چشم انداز ای زیبا و دراماتیک در کنار رودخانه گودلیک، در نزدیکی صخره ای مشرف به دریا واقع شده است. این قلعه بین قرن 4 و 5 میلادی ساخته شده است. قلعه باستانی گودلیک شکل اصلی مثلثی خود را به همراه برج های هزار ساله خود حفظ نموده است. در بخشی از این قلعه، در Geniokhs، پایگاهی برای تجارت برده دزدان دریایی محلی ایجاد شده بود و بعدها دریانوردان جنوایی، در قرون 14 و 15 میلادی، بخش های دیگری هم به این قلعه اضافه کردند. قطعه های مختلفی از آثار سفالی باستانی در اطراف این قلعه کشف شده که از مهم ترین آن ها می توان به ظروف خزری، مربوط به قوم افسانه ای خزر که زمانی در این منطقه به قدرت رسیدند، اشاره نمود.

کوه آخون بزرگ

کوه آخون بزرگ در سوچی واقع شده است و در سال 1936، استالین دستور ساخت برج دیدبانی بر بالای این کوه را صادر کرد و سرگی وروبیوف طراحی آن را انجام داد. امروزه این برج با 31 متر ارتفاع، یکی از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری سوچی محسوب می گردد و چشم اندازی محسورنماینده به طبیعتی زیبا دارد. برای رسیدن به بالای این کوه و برج دیده بانی، جاده ای 11 کیلومتری وجود دارد که 200 متر آن در 102 روز ساخته شده بود که خود یک رکورد محسوب می گردد.

موقعیت کوه آخون بزرگ روی نقشه

چشمه آب گرم ماتسستا

چشمه آب گرم ماتسستا یکی دیگر از جاذبه های طبیعی شهر سوچی است که امروزه به تفرجگاه آب های گرم تبدیل شده و گردشگران زیادی از سراسر جهان برای بهره بردن از خواص درمانی این چشمه به سمت سوچی می آیند. پزشکان می گویند که آب این چشمه برای درمان بیماری های قلبی و عروقی ، بیماری های زنان، بیماری های پوستی و اختلالات عصبی و حرکتی موثر است. ماتسستا به معنی آب آتش است و این به علت گرمای بالای آب چشمه نامگذاری شده است.

موزه هنر سوچی

موزه هنر سوچی یکی دیگر تماشای های این شهر است که نمایی کلاسیک و زیبا دارد و در آن از مجموعه نفیسی از هنرهای روسی و خارجی، مانند نقاشی های بوریس کاستودیف، آپولیناریا واسنتسف، کنستانتین باگایفسکی، ایوان آیوازووسکی و ... نگهداری شده و علاقه مندان می توانند از آن ها بازدید نمایند. گفته می گردد آثار به نمایش درآمده در این موزه به بیش از 6 هزار اثر هنری می رسد. نمایشگاه های دائمی این موزه نیز اهمیت بسیار زیادی دارند که از آن جمله می توان به جواهر گنج کهن (The treasure of the antiques) اشاره نمود که در سال 1997 در ساحل رودخانه مزیمتا (Mzymta) کشف شد. جام های نقره و سنجاق های سینه قرصی شکل نیز از دیگر آثار نفیس موجود در این موزه به شمار می رود.

موقعیت موزه هنر سوچی روی نقشه
منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2025

به "طراحی ویلا سنتی: دیدنی های سوچی، شهر باغ روسیه (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی ویلا سنتی: دیدنی های سوچی، شهر باغ روسیه (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید