زیبایی و شکوه فروشگاه تازه اپل در لس آنجلس: بازسازی و بازگشایی هوشمندانه سالن قدیمی نمایش فیلم

به گزارش علی آباد جدید، معماری خوب، ساختمان های قدیمی خاطره انگیز باشکوه و ساختمان های مدرن، بی شک بخشی جدانشدنی از تمدن هستند. منتها در کشور ما زمانی چنین شکوه و جلالی، منتسب به چیزهای فانی می شدند و طبعا بازتاب اهمیت آنها، بی فایده و پوج تلقی می شد.

زیبایی و شکوه فروشگاه تازه اپل در لس آنجلس: بازسازی و بازگشایی هوشمندانه سالن قدیمی نمایش فیلم

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

دیروز اپل فروشگاهی تازه در لس انجلس، افتتاح کرد. در نگاه نخست آدم فکر می نماید که با یک خبر کسل کننده دیگر روبرو است و اصلا چرا باید چنین چیزی را که ربطی به شهروندان ایرانی ندارد، بازتاب داد؟!

اما جزئیات خبر و عکس ها را که ببینید، متوجه می شوید که این فروشگاه تازه، چیزی فراتر از یک فروشگاه است.

فروشگاه تازه اپل، در واقع بازسازی یک سالن تئاتر و نمایش فیلم باشکوه است. این سالن، Tower Theatre نام دارد و کار بازسازی و بازسازی و طراحی آن را یک شرکت انگلیسی به نام فاستر و شرکا Foster + Partners انجام داده.

ساختمان اصلی به وسیله یک معمار آمریکایی به نام اس چارلز لی در سال 1927 ساخته شده بود و سبک باروک داشت.

معماری باروک یک سبک بسیار مجلل در ساختمان سازی، طراحی و هنر است که در قرن هفدهم از ایتالیا شروع شده و به بقیه اروپا و در نهایت به ایالات متحده آمریکا توسعه یافته است و با فرم های بسیار دقیق ، سنگ مرمر ، دکوراسیون های گسترده و رنگ های روشن شناخته می گردد. بعلاوه از سبک باروک برای نشان دادن عظمت کلیسای کاتولیک روم استفاده می شد. نقاشی و مجسمه سازی به سبک باروک ، جنبه هایی جدایی ناپذیر ساختمان ها در ایتالیا و سراسر اروپای غربی بودند.

فروشگاه تازه Tower Theatre اپل، در تقاطع خیابان هشتم و برادوی قرار گرفته است. متاسفانه این سالن باشکوه از سال 1988 بسته شده بود.

اما اپل و شرکت فاستر و شرکا، دوباره به این ساختمان زندگی دوباره بخشیده اند و برای این کار از مشاوره متخصصان بازسازی استفاده نموده اند.

در این پروژه حتی برج ساعت کنار سالن هم ترمیم شد و زیبایی به سردر و سایبان قدیمی آن بازگشت.

حالا همه آن طاق و ستون و سرستون های قدیمی در ترکیب با فناوری تازه، حالتی رؤیایی به فروشگاه داده اند. در جایی که قبلا پرده سینما بود، اکنون تلویزیون دیجیتال بزرگی نصب شده.

اپل ترجیح داده که بالکن های مشرف به فروشگاه تازه خود را با همان حالت قدیمی حفظ کند و از آن به منظور فضایی برای بازدیدکنندگان یا استفاده فیلمسازها و آهنگ نوازهای محلی استفاده گردد.

حتی جایگاه های قدیمی که حضار روی آن می نشستند حفظ شده و اکنون از آنها به اسم میزهای فروشگاه اپل که به Genius Bar موسوم هستند، استفاده می گردد.

پنجره های باشکوه با شیشه های رنگی قدیمی با دقت ترمیم و بازسازی شده و مجددا نصب شده اند و نقاشی باشکوه آسمان ابری روی طاق فروشگاه، دیده ها را به خود جلب می نماید.

در نکانی که زمانی نخستین فیلم های گویا و هم فیلم های کلاسیک مشهوری از بت دیویس، ارول فلین و کاترین هپبورن به نمایش گذاشته می شد و می رفت که به دست فراموشی و نابودی سپرده گردد، الان آخرین مظاهر فناوری به نمایش گذاشته خواهند شد.

جایی که زمانی با نمایش یاکیفیت فیلم های گویا، فناوری را در خدمت مردم قرار می داد، الان به صورت دیگری نمایشگاهی برای عرضه فناوری به عموم شده است.

منبع: یک پزشک
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1844

به "زیبایی و شکوه فروشگاه تازه اپل در لس آنجلس: بازسازی و بازگشایی هوشمندانه سالن قدیمی نمایش فیلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیبایی و شکوه فروشگاه تازه اپل در لس آنجلس: بازسازی و بازگشایی هوشمندانه سالن قدیمی نمایش فیلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید