صنعت کشور فقط مشکل نقدینگی ندارد

به گزارش علی آباد جدید، رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران گفت: هرچند یکی از مهم ترین مسائل بخش فراوری و صنایع ما نقدینگی و سرمایه در گردش است اما این همه مشکل نیست. درواقع این طور نیست که بگوییم با تزریق منابع اقتصادی و تسهیلات بانکی به بخش مولد کشور نمی توانیم شاهد رشد اشتغال و افزایش کمی و کیفی فراوری باشیم چراکه ده ها مشکل دیگر هم وجود دارد.

صنعت کشور فقط مشکل نقدینگی ندارد

ابوالفضل روغنی گلپایگانی ادامه داد: از سوی دیگر این تصور که وزارت صنعت، معدن و تجارت به تنهایی می تواند مسائل صنعت را حل نماید، تصور درستی نیست بلکه سازمان های دیگر مانند تأمین اجتماعی، امور مالیاتی و ... نیز در مسائل فراوری نقش به سزایی دارند.

روغنی گلپایگانی اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این میان باید به وظایف اصلی خود از کنترل های لازم و تأمین مواد اولیه و پیش بینی شرایط کسب وکار گرفته تا استفاده از تکنولوژی های به روز و همچنین سیاست های اصولی در بخش تجاری برای تأمین ارز مورداحتیاج فعالان مالی کشور، عمل کند.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران با تأکید بر اینکه به هرحال وزارت صمت متولی صنعت است و باید از آن دفاع و حمایت کند، توضیح داد: در تأمین ارز احتیاج به صادرات غیرنفتی بالایی داریم که متولی آن هم سازمان توسعه تجارت در زیرمجموعه وزارت صمت است که متأسفانه دیپلماسی بازرگانی این سازمان بسیار ضعیف است. به عنوان نمونه رایزنان بازرگانی باید در کشورهای دیگر فرصت های تجاری را برای صادرنمایندگان فراهم نمایند که شاهد عملکرد قوی و خوبی از آنها نبودیم.

او در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در وزارت اقتصاد و مرکز پژوهش های مجلس دائماً فضای کسب وکار رصد می گردد. قبل از جهش های ارزی، مشکل نقدینگی از مهم ترین مسائل صنعت کشور بود و در حال حاضر نیز مهم ترین بحث فراوری و واحدهای صنعتی تأمین و تخصیص ارز است. البته که فقط با این مشکل روبرو نیستیم و دیگر فاکتورها را نیز باید به مسائل صنعت اضافه کنیم. مانند جریان تحریم که شرایط سختی برای فراوری ایجاد نموده است. کرونا نیز مزید بر علت شده و شرایط را بدتر نموده است که قرار بود امتیازهایی را سازمان امور مالیاتی را در نظر بگیرند اما انجام نشده است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1390

به "صنعت کشور فقط مشکل نقدینگی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت کشور فقط مشکل نقدینگی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید