ضرورت ایجاد پرواز هوایی مستقیم میان ایران و ویتنام

به گزارش علی آباد جدید، تاکید بر چندجانبه شدن روابط ایران و ویتنام، ارایه تسهیلات لازم برای افزایش حجم روابط تجاری دو کشور ، سرمایه گذاری های مشترک و ... از جمله موضوعاتی بود که در این دیدار از سوی معاون امور بین الملل اتاق ایران به آنها پرداخته شد.

ضرورت ایجاد پرواز هوایی مستقیم میان ایران و ویتنام

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

محمدرضا کرباسی با تاکید بر این نکته که افزایش روابط مالی و حجم مبادلات تجاری در کنار روابط خوب سیاسی، خواسته مقام های دولتی ایران و ویتنام است، اضافه نمود: ویتنام با عضویت در آسه آن و ایران با عضویت در اکو می توانند در ورود یکدیگر به بازارهای مورد نظر اثرگذار باشند؛ ضمن اینکه با امضای توافقنامه با اوراسیا، ظرفیت ها و فرصت های خوبی برای توسعه روابط میان ایران و ویتنام فراهم است.

معاون امور بین الملل اتاق ایران اعلام نمود: حجم روابط تجاری میان ایران و ویتنام در سال 2018 با 30 درصد کاهش همراه بوده است که لازم است راه های جدید همکاری میان دو کشور را یافته و تسهیلات لازم برای توسعه تجارت با ایران را به تجار ویتنامی ارائه دهیم.

او تهاتر کالا را ابزار موثری برای افزایش حجم روابط تجاری ایران و ویتنام بیان کرد و گفت: تجار دو کشور به اطلاعات تجاری و مالی و قوانین مربوطه دسترسی ندارند. لازم است میان اتاق های بازرگانی دو کشور تبادل اطلاعات انجام گردد. او همچنین تبادل هیات های تجاری را دیگر ابزار اثرگذار مبادلات مالی دانست.

کرباسی با تاکید بر این موضوع که پرواز مستقیم و دسترسی مستقیم میان ایران و ویتنام از اهمیت ویژه ای برخوردار است، توضیح داد: ا در همین راستامی توان ار تهران به هانوی پرواز داشت و یا با اخذ مجوز پرواز پنجم و با پرواز تهران-بانکوک ماهان ایر از بانکوک به هانوی پرواز کرد.

کرباسی همچنین گفت: اتاق ایران خواهان ارائه تسهیلات صدور ویزا از سوی سفارت ویتنام و حمایت آن سفارتخانه از صدور آسان ویزا است و لازم است مذاکرات در مورد توافقنامه تعرفه ترجیحی میان دو کشور نهایی و سند مذکور امضا گردد.

او از اعزام اولین هیات تجاری اتاق مشترک بازرگانی ایران و ویتنام اطلاع داد و گفت: این هیات تجاری در آبان ماه امسال به منظور بازدید از نمایشگاه مواد غذایی هوشی مین به ویتنام اعزام خواهد شد.

در ادامه سید مصطفی موسوی، رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ویتنام به تشریح اهداف تشکیل اتاق مشترک بازرگانی ایران و ویتنام پرداخت. او گفت: تسهیل روابط تجاری میان دو کشور،ارتباط گیری تجار و صنعت گران دو کشور، تشکیل بانک اطلاعاتی از تجار دو کشور و آشنایی مردم دو کشور با یکدیگر به وسیله آموزش و برگزاری سمینار مهم ترین اهداف تشکیل اتاق مشترک بازرگانی ایران و ویتنام است.

او همچنین خواهان ایجاد خط هوایی مستقیم میان ایران و ویتنام، برطرف مسائل انتقال پول شد و تاکید نمود: با توجه به عدم وجود سفارت ویتنام در عراق، اتاق مشترک ایران و ویتنام می تواند امور مربوط به عراق را برای سفارت ویتنام در تهران انجام دهد.

ضرورت احیای مجدد پرواز چارتری میان ایران و ویتنام

در ادامه این نشست، رایزن بازرگانی سفارت ویتنام با توجه به درخواست معاون امور بین الملل اتاق ایران و رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ویتنام، گفت: سال گذشته از تهران به هانوی پروازهای چارتری داشتیم که می توان آن ها را دوباره احیا کرد.در مورد موافقتنامه تعرفه ترجیحی از سوی ویتنام نامه ای برای وزارت صنعت و معدن و تجارت ایران ارسال شده اما پاسخی دریافت نشده است. با سازمان توسعه تجارت هم در این خصوص مذاکره شده اما نقطه نظرات دو طرف با هم متفاوت است و باید این نظرات به هم نزدیک گردد و این امر زمانبر است.

به گفته او، در ویتنام امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی با یک کشور حدود ده سال به طول می انجامد.

رایزن بازرگانی سفارت ویتنام، برگزاری نمایشگاه های تجاری را یکی از مهم ترین ابزارهای آشنایی فعالان مالی دو کشور بیان کردو گفت: سفارت ویتنام از برگزاری نمایشگاه توسط ایران در آن کشور حمایت می نماید.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 557

به "ضرورت ایجاد پرواز هوایی مستقیم میان ایران و ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت ایجاد پرواز هوایی مستقیم میان ایران و ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید